Premierul a susținut necesitatea finalizării Autostrăzii de centură a Capitalei, A0, în condițiile în care traficul pe centura actuală a Bucureștiului este un trafic extrem de aglomerat. Declarațiile au fost făcute marți, la evenimentul de deschiderea oficială a lucrărilor pentru Autostrada de Centură București (A0), Sector Sud, Lotul 2, Vidra – Bragadiru, la care a participat alături de de ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Premierul Ludovic a declarat că a vrut să fie prezent la acest eveniment foarte important, care reprezintă debutul lucrărilor de construcție pe primul tronson de autostradă de centură a Bucureștiului din cele șapte tronsoane de centură care urmează a fi construit.
Orban: Bucureștiul are nevoie de autostradă de centură nu de astăzi, nu de ieri, de cel puțin 15 ani de zile
Conform documentelor oficialilor din Transporturi, Autostrada de centură București km 0+000 – km 100+900, care este formată din două sectoare, respectiv sectorul Centură Nord de la km 0+000 – km 52+770 și Sector Centură Sud de la km 52+770 – km 100+900, asigură o legătură directă între Autostrada A1 – București – Pitești și Autostrada A2 – București Constanța. Conform proiectului, această autostradă va asigura fluidizarea întregului trafic rutier care tranzitează zona Capitalei precum și fluidizarea traficului generat de marile centre urbane din zona de influență a autostrăzii.
„Bucureștiul are nevoie de autostradă de centură nu de astăzi, nu de ieri, de cel puțin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe centura Bucureștiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic. Necesitatea unei autostrăzi deja se impune de la un trafic de peste 16.000 de mijloace de transport zilnic”, a spus premierul.
„Această autostradă de centură este vitală pentru București. La ora actuală, tranzitarea Bucureștiului se face fie pe actuala centură a Bucureștiului, fie prin București. Traficul de tranzit prin București este de până la 20%. Foarte multe mijloace de transport preferă să intre în București, neavând autostradă ce centură, și știm foarte bine că, dacă o iau pe actuala centură, petrec un timp extrem de îndelungat până reușesc să ajungă la destinație”, a completetat șeful Executivului.
„Studiul de fezabilitate pentru realizarea acestei autostrăzi a început de mult timp. În mandatul meu de ministru al Transporturilor, noi am adoptat indicatorii tehnico-economici – gândiți-vă că era 2008 – bine, de atunci a mai fost revizuit SF-ul (studiu fezabilitate – n.r.), ca așa e la noi, băgăm bani în SF-uri și după aia uităm să alocăm resursele financiare pentru construcția efectivă a tronsoanelor de autradă”, a declarat Ludovic Orban.
„Este bine că lucrările încep. Toate tronsoanele Autostrăzii de centură sunt în progres de la preluarea guvernării. Dacă ne mai lasă unii cu contestațiile care pur și smplu nu fac altceva decât să boicoteze gratuit ritmul de construcție a infrastruturii de transport, vom semna până la sfârșitul anului toate contractele de proiectare și execuție pe cele patru tronsoane de nord. De asemenea, am încredere că vor începe lucrările de construcție până la sfârșitul anului pe toate cele trei tronsoane din zona de sud, atât pe tronsonul 1, pe tronsonul 2 încep astăzi, cât și pe tronsonul 3, unde așteptăm compania care a câștigat să finalizeze proiectul tehnic și să îndeplinim toate condițiile pentru a putea da ordinul de începere a lucrărilor de construcție”, a spus premierul.
„Bucureștiul se află pe traseul Coridoruli 4 paneuropean care atrage un trafic extrem de dens și care are nevoie ca de aer de această autostradă de centură pentru a putea asigura fluidizarea deplasării prin ocolirea Bucureștiului și de asemenea are rolul de a degreva traficul din Capitală de traficul de tranzit”, a conchis Ludovic Orban.
Prezent la eveniment, ministrul Lucian Bode a declatat că iInfrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia României.
„Pentru a construi o infrastructură de transport modernă, pentru a închide toate coridoarele principale de transport, de altfel obligația României până în anul 2030, România trebuie să realizeze de urgență câțiva pași importanți pentru a implementa marile proiecte de dezvoltare a infrastructurii de transport. Mă refer în primul rând la garantarea finanțării infrastructurii de transport, atât din fonduri europene, cât și de la bugetul de stat. Mă refer și la măsuri de creștere a capacității asministrative a statului, pentru fiecare etapă de implementare a proiectelor de infrastructură, de la pregătirea proiectelor, licitație și faza de implementare. Și mă refer la asigurarea unui cadru strategic stabil pentur ulrmătorii 10 ani. Acest lucru l-a făcut deja Guvernul Ludovic Orban prin lansarea Planului național de investiții și relansare economică, componentă principală spun eu este planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 – 2030”, a spus Lucian Bode.
Potrivit minsitrului Transporturilor,„ în cele peste 9 luni de mandat am reușit să dăm ordinul de începere la peste 100 de kilometri de autostăzi, drum expres, variante ocolitoare în România dinc ei aproximativ 250 de kilometri pe cât se lucrează astăzi în România. Până la sfârșitul anului sunt convins că vom reuși să dăm ordinele de începere pentru încă 60 de kilometri de autostăzi și drum expres în România și mă refer în special la A0 Sud, Autostrada de Sud a Bucureștiului cu cei 52 de kilometri și la tronsonul 2 din Sectorul 1 al Drumului Extres Craiova – Pitești”.