Ion Mînzînă spune despre Guvern că nu a decontat nici până în prezent cheltuielile realizate în pandemie, peste 1,5 milioane de euro.
„Am ieșit din această zona. Au rămas câteva sechele. Numărul celor depistați cu Covid-19 a scăzut în ultimul timp. S-au făcut eforturi mari la nivelul județului Argas. Am avut 5 spitale Covid: Spitalul Județean, Spitalul de la Valea Iașului, Spitalul Leordeni, Spitalul Mioveni și Spitalul Câmpulung. Au fost făcute eforturi financiare foarte mari. Milioane de euro, mare parte a sumelor nu au fost decontate de către MS. La nivelul CJ, fiind un județ atipic, sunt 12 spitale, din care 9 sunt sub autoritatea CJ. Eforturile făcute depășesc 1,5 milioane de euro. Sperăm că ne îndreptăm spre drumul cel bun”.
Ion Mînzînă spune că 73 de localități sunt dotate cu apă curentă, în ultimii patru ani de zile, însă nu deține informații despre situația școlilor la nivel municipal.
„Despre infrastructura școlară, pot spune că în 4 ani de zile, CJ a investit peste 10 milioane de euro, incercand să aducem minimul de confort la nivelul școlilor, ceea ce a însemnat investirea prin 283 de proiecte din 73 de localități, apă curentă, reparație acoperisuri etc., fără să știm că va veni coronavirusul.
O mare parte a școlilor din județul Argeș sunt pregătite să respecte igienă fiecăruia elev.
Un număr foarte mic de școli nu au apă curentă, intervenția CJ a dus la asigurarea întregului sistem de învățământ, însă nu am cunoștințe la nivel de municipii. În mediul rural, am acționat în principal”.
Despre traficul de pe centura Pitești, Ion Minzina spune că nu se află în competență CJ, iar drumurile naționale au problema de a nu fi conectate cu CJ. Despre Transfăgărășan, spune că nu e apreciat de partenerii europeni, din cauza lipsei de dezvoltare
„Problema noastră e legată de drumuri județene. Avem un număr de kilometri făcut-1200 km- va dați seama cu câte probleme ne confruntăm. În ultimii patru ani, 124 de milioane de euro au fost alocați în investițiile drumurilor județene. Suntem campioni în ceea ce priveste operarea cu fonduri europene. Avem în prezent două proiecte: 68 km cu 40 milioane de eruoe, air cu surse proprii încercăm reabilitarea a 100 de km.
Drumurile naționale în județul Argeș au probleme, au o legătură mică cu CJ. Parcă suntem văduviți. Trebuie să luăm în considerare că este cel mai tranzitat județ din România al transportatorilor. Zeci de tiruri pleacă zilnic către toate colțurile Europei.
Transfăgărășan ne da tot timpul dureri de cap. este un drum național. În urmă cu trei anid e zile, aveam discuții cu Guvernul și ni se aducea la cunoștință că nu e apreciat de partenerii europeni, pentru că nu reprezintă o oportunitate pentru dezvoltare. Noi încercăm să investim în obiectivele turistice, dorim să reabilităm Cetatea Poienari, un proiect de 2 milioane de euro, pentru că simbolistica ne-a făcut celebri în toată Europa”.
Despre contracandidat, fost prefect de Argeș, candidatul PSD la președinția CJ Argeș, spune că nu are experiență în capacitate managerială, demonstrând acest lucru prin plasarea județului Argeș în topul celor mai infectate cu coronavirus din România.
„Eu nu pun problema contracandidatului. Teoreticieni care promit construirea de autostrăzi dar nu știe costul unui km de autostrada, nu prezintă credibilitate. Finalitatea teoriilor populiste nu este cea pe care o dorim. Domnul la care faceți referire nu are experiență necesară. Capacitatea managerială și-a arătat-o când a dus județul Argeș în topul celor infectate cu coronavirus”.
„Trebuie să începem de la construirea unui buget. Obligația noastră este să accesăm fonduri europene.
În perioada 2016-2020, județul Argeș a obținut locul 1, într-un clasament neoficial, în regiunea Sud-Muntenia, in ceea ce priveste accesarea fondurilor europene. Suma pe care CJ o poate utiliza anual este undeva la 25-28 milioane de euro. Dacă luăm în calcul, că în santate avem în vedere construirea unor secții speciale, programul nostru va fi unul multianual care se va axa pe sănătate, educație, cultură, asistență socială”.