Axis Communications a fost menționată împreună cu alte companii într-un raport publicat recent de către Amnesty International. Raportul făcea referire la comercializarea tehnologiei de supraveghere digitală de către companii din Uniunea Europeană spre China. Axis a răspuns direct către Amnesty în legătură cu conținutul raportului.
„Conform răspunsului dat organizației Amnesty de către Axis, soluțiile noastre video de rețea sunt folosite la nivel global pentru a îmbunătăți securitatea și siguranța. Deși realizăm că soluțiile noastre pot fi folosite în alte scopuri decât cele pentru care au fost dezvoltate, așa cum se poate întâmpla și pentru multe alte tehnologii.
Axis dezvoltă soluții doar pentru scenariile de utilizare în care credem. Compania noastră comunică clar modul în care se pot utiliza soluțiile noastre, punând în balanță nevoile de siguranță ale societății și dreptul fiecărui cetățean la intimitate”, se arată într-o informare Axis Communications.
Reprezentanții companiei spun că respectă drepturile omului.
„Facem eforturi constante de a integra etica în operațiunile de business și avem așteptări mari ca partenerii noștri de afaceri să ne susțină intențiile. Când vine vorba de etica în care clienții ne întrebuințează soluțiile, noi respectăm totdeauna drepturile omului și ne împotrivim oricăror forme de opresiune și de discriminare. Proiectele clienților noștri sunt analizate periodic pentru a pune în evidență orice posibilă abatere de lareglementările existente.
Pe lângă propriile valori pe care le respectăm, suntem o organizație fondată și cu biroul central în Suedia și ne supunem legislației naționale, internaționale și europene aplicabile în țările și utilizatorilor finali cărora ne este permis sau nu să ne comercializăm soluțiile. Această legislație se bazează pe date privind drepturile omului, opresiune politică și statut democratic.
Într-un sector de tehnologie aflat în evoluție rapidă, este necesar să documentăm constant modul de aplicare al tehnologiei, să monitorizăm dezvoltarea noilor și posibilelor cazuri de utilizare non-conformă și să ne asigurăm că ne putem ridica atât la propriile standarde, cât mai ales la cele impuse de Principiile Comerțului și Drepturilor Omului ale Uniunii Europene. Având rolul de lider de piață, trebuie să ne implicăm în dialog permanent cu părțile interesate pentru a identifica oportunități de îmbunătățire a proceselor și a operațiilor. Acestea sunt demersurile noastre neîncetate. Raportul Amnesty poate fi găsit aici. Răspunsul Axis la întrebările adresate de Amnesty de pe 23 iunie 2020 poate fi consultat aici.”, se arată în informarea companiei.