Presupunerile medicilor referitoare la creșterea numărului de cazuri de coronavirus, la două săptămâni de la începerea școlii s-au adeverit. „E normal să fie aşa, copiii sunt mai greu de strunit”, spune medicul Alexandru Rafila. În contextul în care miercuri, în România, s-a depășit pragul de 2000 de îmbolnăviri raportate în 24 de ore, reprezentantul României la OMS evidențiază faptul că ne aflăm într-o transmitere comunitară, când oamenii deja nu mai știu de unde s-au infectat, iar 20% din cazuri sunt în Capitală.
„Numărul de cazuri creşte din cauza transmiterii comunitare mai intense care apare în diverse zone din ţară, inclusiv în Capitală. Incluzându-i şi pe cei care vin temporar în Bucureşti, avem 20% din cazuri în Bucureşti. Este clar că ai o transmitere comunitară, adică te îmbolnăveşti prin contactul cu o persoană infectată pe care nu o cunoşti, nu poţi să asiguri trasabilitatea, nu poţi să testezi persoanele din jur, pentru că nu ştii cine te-a îmbolnăvit”, a spus Rafila la Digi 24.
Deschiderea școlii reprezintă un factor important care a dus la această creștere explozivă a numărului de cazuri de coronavirus, înregistrate zilnic.
„Părerea mea este că da, suntem la 10-12 zile de la momentul redeschiderii şcolilor. Spuneam să vedem ce se întâmplă peste 10-12-14 zile. Deocamdată vedem – număr mare de cazuri. Duminică am avut un record pentru ziua de duminică, sâmbătă am aut un record pentru ziua de sâmbătă, miercri avem un record absolut. Rămâne să vedem dacă în zilele următoare ne stabilizăm şi ajungem pe renumitul platou sau creşterea va continua”, a spus el. „E normal să fie aşa, copiii sunt mai greu de strunit, vin la şcoală, pleacă de la şcoală. Copiii, adolescenţii sunt cei care se îmbolnăvesc, fac forme banale, dar pot transmite boala unora dintre cei foarte apropiaţi, mai vârstnici, care pot să facă şi complicaţii”, a adăugat Rafila.
Profesorul este de acord cu ideea potrivit căreia restricțiile trebuie luate pe zone, în funcție de situația epidemiologică regională.
„Restricțiile le iei țintit, acolo unde ai o problemă și unde ai o transmitere comunitară intensă. Nu trebuie luate pe termene foarte lungi, două săptămâni de obicei sunt suficiente și trebuie găsită o formulă care să permită și o activitate cât de cât economică, și poate și de altă natură – mă rog, elevii pot să învețe două săptămâni de acasă, dar important e ca acest lucru să nu se prelungească foarte mult”, a declarat Alexandru Rafila la b1.