O organizatie de tip watchdog germană a declarat joi că amendează retailerul de îmbrăcăminte H&M cu 35,3 milioane de euro (41 milioane de dolari) după ce s-a constatat că compania i-a spionat pe unii dintre angajații din Germania.
Comisarul pentru protecția datelor din Hamburg a declarat că compania suedeză a colectat informații private despre angajații unui centru de servicii pentru clienți din Nürnberg, „variind de la detalii destul de inofensive până la probleme familiale și credințe religioase”.
Informațiile au fost înregistrate pe o unitate de rețea accesibilă până la 50 de manageri și „utilizate, printre altele, pentru a obține un profil detaliat pentru măsuri și decizii privind angajarea acestora”.
Comisarul pentru protecția datelor, Johannes Caspar, a spus că „combinația de colectare a detaliilor despre viața lor privată și înregistrarea activităților lor a dus la o încălcare deosebit de intensă a drepturilor civile ale angajaților”.
Încălcarea confidențialității a fost descoperită după ce datele au devenit pe scurt vizibile pentru toți oamenii din rețeaua companiei, rezultând știri despre colectarea informațiilor.
H&M a declarat că practicile din Nürnberg nu corespundeau liniilor directoare ale companiei, dar că și-a asumat totuși întreaga responsabilitate și și-a cerut scuze fără rezerve angajaților. Compania a declarat că va examina amenda emisă.
Casper, comisarul pentru protecția datelor, a salutat decizia H&M de a plăti compensații angajaților de la centrul de servicii de la Nürnberg și de a lua măsuri pentru a preveni viitoarele încălcări ale confidențialității, spunând că pașii „arată intenția de a oferi angajaților respectul și aprecierea pe care aceștia le merită ca lucrători dependenți în activitatea lor zilnică pentru compania lor . „