Moștenitorul în vârstă de 10 ani al unuia dintre cei mai bogați afaceriști străini din România a căzut în Dunăre, împreună cu o femeie, după ce skijet-ul pe care se aflau cei doi s-a răsturnat. Pentru conducerea acestuia este necesar atât permis de conducere cât și o autorizație specială pentru practicarea sporturilor nautice, dar accidentul minorului a fost trecut ”la secret”. Totul s-a întâmplat recent în zona Chiciu, din județul Călărași. Minorul, dar și femeia care îl însoțea au fost salvați în ultima secundă.
Potrivit surselor noastre, femeia (de origine arabă) era pasager și nu purta vestă de salvare. Cei doi au fost salvați din curentul puternic de un pescar sportiv care era ancorat în apropiere. Incidentul a fost ascuns sub preș de polițiștii de frontieră, care, numai că nu au luat nicio măsură, dar nici nu i-au anunțat pe reprezentanții Căpităniei sau pe colegii lor de la Poliția Română.
Incidentul a avut loc la data de 26 septembrie, în zona Chiciu, județul Călărași, chiar în apropierea silozurilor deținute de un multimilionar libanez. Este vorba despre o afacere de zeci de milioane de euro, care implică sute de hectare de teren cultivat, o fermă uriașă de vite destinate exportului în țările din Orientul Mijlociu și Africa, un abator propriu și chiar un port privat.
Surse judiciare au declarat ÎN EXCLUSIVITATE, pentru GÂNDUL.RO, că la data respectivă un copil a fost văzut pe fluviul Dunărea, călare pe skijet. Minorul gonea în cerc, pe skyjet-ul pentru care legea obligă la deținerea unui permis de conducere, care nu poate fi, însă, obținut, decât după împlinirea vârstei de 16 ani.
La un moment dar, după ce a dat mai multe ture, copilul a tras la mal și a reapărut în larg cu o femeie îmbrăcată în haine arăbești. Puștiul a pierdul controlul skijet-ului, iar ambarcațiunea de mare viteză s-a răsturnat. Cu toate că scuterele nautice sunt proiectate în așa fel încât să se ridice imediat în caz de accident, skijet-tul condus de copil a rămas răsturnat.
Dacă minorul avea vestă de salvare, nu același lucru se poate spune despre femeia care îl însoțea. Norocul celor doi a fost că, la câteva sute de metri depărtare, un pescar sportiv le-a auzit strigătele disperate. Acesta i-a scos pe cei doi din Dunăre înainte să fie luați de curentul ucigaș al fluviului și le-a remorcat ambarcațiunea.
În scurt timp, la mal și-a făcut apariția și un echipaj al Poliției de Frontieră Călărași, care a consemnat evenimentul. Potrivit unui răspuns emis de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, la solicitarea GÂNDUL.RO, „în data de 26.09.2020, în jurul orei 12.45, polițistul de frontieră care desfășura serviciul de zi la pontonul de acostare situat în dreptul km flv. 375,5 – mal stâng al fluviului Dunărea, a fost informat de o persoană din zonă cu privire la faptul că o barcă pescărească tractează spre mal un skijet”, se arată în documentul citat.
În continuare, conform IGPF, „Agentul care își desfășura activitatea la pontonul de acostare a informat patrula aflată în zonă, despre situație, ocazie cu care polițiștii de frontieră s-au deplasat la fața locului pentru stabilirea situației de fapt și pentru acordarea primului ajutor în caz de nevoie.
La fața locului, polițiștii au legitimat trei persoane, doi adulţi şi un minor. Au constat faptul că două dintre ele au întâmpinat o defecţiune la skijet, motiv pentru care cea de-a treia persoană, care deţinea o barcă pescărească, a tractat skijet-ul la mal.
Din discuțiile purtate cu acestea a rezultat faptul că nu au nevoie de îngrijiri medicale şi că nu a fost pusă în pericol viața niciuneia din ele. Deoarece persoanele nu au solicitat ajutor din partea autorităților de frontieră, patrula și-a continuat misiunea”. Ca urmare, niciunul dintre polițiștii prezenți la fața locului nu a întrebat cine a condus skijet-ul, dacă exista autorizație pentru practicarea sporturilor nautice sau dacă în zona în care s-a plimbat copilul sunt permise, de către Căpitănie, astfel de sporturi, așa cum cere legea.
Lipsa de reacție a polițiștilor de frontieră este explicată în același răspuns oferit publicației noastre:
„Conform competenţelor, Poliția de Frontieră Română avizează în apele de frontieră și apele maritime interioare, bărcile și ambarcațiunile înmatriculate conform legii, care se păstrează în locurile stabilite de căpităniile de port sau, după caz, de autoritățile administrației publice locale, în scopul prevenirii utilizării acestora la trecerea ilegală a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activități ilicite , însă autoritatea de stat desemnată pentru a reglementa aspectele referitoare la reguli de navigație, documente ale ambarcațiunii este Autoritatea Navală Română”, au anunțat polițiștii de frontieră.
Totuși, Ordonanța de Urgență care reglementează organizarea și funcționarea Poliției de Frontieră Române spune, la secțiunea care reglementează obligațiile polițistului de frontieră, spune că, atunci „când ia cunoștință de existența unei infracțiuni flagrante polițistul de frontieră este obligat să intervină și în afara orelor de program, a atribuțiilor de serviciu și a competenței sale, pentru încheierea prevăzute de Codul de procedură penală”
Aceeași lege spune că, atunci când nu are competență, polițistul de frontieră este obligat să intervină și anunțe autoritatea competentă. Dacă aceasta din urmă nu poate să intervină în timp util, atunci el este cel care trebuie să întocmească toate actele are sunt în competența acelei structuri.
Ori, din răspunsul oficial semnat de șeful Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Călărași, comisarul Tudorel Miroi, oamenii săi nu aveau nicio obligație legală să cheme Poliția Transporturi ori pe reprezentanții Căpităniei.Nici măcar femeia care, așa cum reiese clar din imaginea prezentată în exclusivitate de GÂNDUL.RO nu au întrebat-o de ce nu purta, pe Dunăre, vesta de salvare, în condițiile în care acest lucru este absolut obligatoriu.
Conform unor martori, după ce femeia și copilul s-au văzut, în siguranță, la mal, aceasta ar fi spus, într-o română stricată, că vrea să ajungă „la silozuri”. În cele din urmă, la fața locului ar fi ajuns de urgență un autoturism de teren din care au coborât doi bodyguarzi care, după ce i-au înfășurat pe cei doi în niște pături, au plecat în trombă.
Silozurile din zona respectivă i-ar aparține unui multimilionar arab, care deține, pe teritoriul țării noastre, nu mai puțin de 65.000 de hectare de teren agricol și ferme pentru creșterea oilor și vitelor. Animalele ajung în Orientul Mijlociu după ce vapoarele acostează în portul privat pe care afaceristul arab l-a construit la Dunăre.