2,2 milioane de reclame au fost blocate, în total, şi 120.000 de postări pe Facebook şi Instagram au fost retrase, întrucât îi îndemnau pe americani să nu participe la alegerile de luna viitoare, a informat directorul pentru afaceri globale al reţelei de socializare Facebook, Nick Clegg, într-un interviu pentru Journal du Dimanche, citat de AFP.
În ultimele luni, rețeaua socială cu peste 2,7 miliarde de utilizatori nu vrea să repete, în timpul alegerilor americane din 3 noiembrie, „trauma” din anul 2016, când – din Rusia – Facebook fusese folosit pentru a manipula alegătorii din Statele Unite.
„Suntem mai pregătiți pentru alegerile prezidențiale din SUA”, a declarat Nick Clegg.
„Avem 35.000 de colaboratori care se ocupă de securitatea platformelor noastre şi contribuie la alegeri. Am încheiat parteneriate cu 70 de media specializate în verificarea informaţiilor”, a precizat responsabilul Facebook.
Nick Clegg spune că dispun de instrumente ale inteligenţei artificiale, care au permis eliminarea a miliarde de postări şi conturi false, chiar înainte de a fi semnalate de utilizatori.
În plus, site-ul stochează toate reclamele şi informaţiile timp de şapte ani pentru asigurarea transparenţei, potrivit directorului pentru afaceri globale.
În 2016, Facebook nu a identificat sau eliminat nicio reţea străină interferând în alegeri. În perioada martie-septembrie a acestui an, au fost eliminate 30 de reţele rău intenţionate din întreaga lume, dintre care unele vizau Statele Unite.
La începutul lunii octombrie, rețeaua de socializare a retras peste 300 de conturi şi pagini active pe Facebook şi Instagram. Compania a stabilit o legătură cu un cabinet de marketing, Rally Forge, care lucrează pentru Turning Point USA, o organizaţie care vizează mobilizarea studenţilor în jurul lui Donald Trump, mai ales în statele unde alegerile sunt extrem de disputate.