Pe timp de criză, anumite afaceri chiar au dus-o bine, dar una dintre ele pur și simplu a explodat. Iar vânzările sunt de nivel record în România. Vorbim despre pet-shop-uri, care cunosc o creștere nemaiîntâlnită a business-ului.
Te-ai simţit mai singur în lockdown, iar astea te-a făcut să îţi cumperi sau să adopţi un animal de companie. Este concluzia proprietarilor de magazine pentru animale, după ce s-au uitat peste vânzările din ultima vreme.
Alina Hoanoş studiază Publicitate la Cluj, iar în pandemie a adoptat două pisici. Zice că deşi i-au plăcut mereu animalele, însă abia când s-a văzut acasă mai multă vreme s-a hotărât să aibă animale de companie.
„Am două pisicuţe. Pe una dintre ele am adoptat-o acum trei luni, atât are, că am luat-o de mică, şi pe a doua am adoptat-o săptămâna trecuta sau acum două săptămâni. Mie îmi plac pisicile şi sunt o iubitoare înrăită de animale şi îmi doream, într-adevăr, o pisică de mai multă vreme. Într-adevăr, pe perioada în care am fost închişi am simţit nevoia mai acută de prezenţa unui animal care să-mi distragă atenţia”, declară studenta din Cluj.
Și angajații magazinelor care vând hrană pentru animale spun că vânzările au crescut, ceea ce înseamnă că tot mai mulți oameni și-au cumpărat animale de companie.
„Au fost creşteri în sensul că oamenii şi-au mai cumpărat animaluţe. O creştere a vânzărilor faţă de anul trecut undeva la 20%. Creşterile vin din hrană. Accesoriile au scăzut. Anul ăsta, în a doua jumătate a anului, faţă de anul trecut, cu vreo 50%. Dacă înainte intra un om în magazin şi mai achiziţiona o zgardă sau o jucărie, acum mergem doar pe hrană”, afirmă Oana Toma, angajată la un magazin pet-shop.