Primăria municipiului Timișoara a fost aproape de a rămâne fără curent electric din cauza unor facturi neplătite. Situația a fost dezvăluită de noul primar al orașului, Dominic Fritz, care susține că a descoperit mai multe facturi despre care angajații din subordine nu aveau habar.
Edilul Timișoarei, Dominic Fritz, susține că imediat după instalarea în funcție a primit o somație pentru mai multe facturi neplătite de Primărie pentru energia electrică. În total, datoria este de două milioane de lei, iar unele facturi erau pierdute prin serviciile Primăriei, relatează Mediafax.
„Am fost suprins de o somație vinerea trecută de întrerupere a furnizării curentului electric pentru că nu au fost plătite facturile. Sunt două milioane de lei de facturi neplătite pentru curentul din Primăria Timișoara, unele din ele nu sunt încă scadente, dar multe sunt. Facturi de 153.00 de lei nici nu au fost înregistrate, din perioada aprilie-iunie, facturi de care nu știa nimeni aici. Dacă nu le-aș fi găsit, atunci ni s-ar fi tăiat curentul în câteva zile. Bineînțeles că vom plăti aceste facturi și nu se va tăia curentul în Primăria Timișoara”, a afirmat noul primar al Timișoarei, Dominic Fritz, în cadrul unei conferințe de presă.
Alte probleme descoperite de primarul Fritz au legătură cu litigiile și cu supraimpozitarea clădirilor istorice.
Nicolae Robu, despre facturile neplătite la Primăria Timișoara: Să te plângi e chiar ridicol
„Să te plângi, să faci știre națională, că ai de plătit 153.000 lei când tu încasezi zilnic mai mult de-atât (…) e chiar ridicol”, spune fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu, despre facturile neplătite de la Primărie: „Are la origini cunoașterea personală limitată a d-lui Fritz în domeniu”.
„În campania electorală n-au vorbit despre niciun obicetiv pe care vor să-l facă în oraș, iar acum s-au apucat să oprească și investițiile pornite de mine! Eu îi mai las d-lui Primar Fritz timp să înțeleagă ce înseamnă să fii Primar al Timișoarei. Nu l-am criticat cu nimic până acum, deși aș fi avut cu ce. Dar, dacă devine incorect la adresa mea, acreditând ideea că eu am lăsat dezastru în urmă, când de fapt SITUAȚIA FINANCIARĂ A PRIMĂRIEI ESTE MAI BUNĂ CA ÎN ORICE AN PE VREMEA ASTA, nu voi rămâne fără replică”, anunță Robu.
Acesta se referă la o presupusă anulare a unei licitații pentru o parcare multinivel, după care scrie: „În altă ordine de idei, desigur că este regretabil să existe facturi neînregistrate, indiferent de valoarea lor, dar asta n-are legătură cu Primarul, ci cu o eroare a unui funcționar. Dar să te plângi, să faci știre națională, că ai de plătit 153.000 lei când tu încasezi zilnic mai mult de-atât, iar în data de 10 a fiecărei luni încasezi în jur de 35 milioane lei -da, atât se încasează la Primăria Timișoara, în data de 10 a fiecărei luni!-, e chiar ridicol. Și are la origini cunoașterea personală limitată a d-lui Fritz în domeniu, limitată la gestiunea bugetului personal, de persoană fizică. Deocamdată, atât!”.
Primăria Timișoara a fost la un pas să rămână fără curent electric din cauza unor facturi neplătite. Dezvăluirea a fost făcută de noul primar al orașului Dominic Fritz, care susține că a descoperit mai multe facturi despre care angajații din subordine nu aveau habar.
Primarul Dominic Fritz susține că imediat după instalarea în funcție a primit o somație pentru mai multe facturi neplătite de Primărie pentru energia electrică. În total, datoria este de două milioane de lei, iar unele facturi erau pierdute prin serviciile Primăriei.
„Am fost suprins de o somație vinerea trecută de întrerupere a furnizării curentului electric pentru că nu au fost plătite facturile. Sunt două milioane de lei de facturi neplătite pentru curentul din Primăria Timișoara, unele din ele nu sunt încă scadente, dar multe sunt. Facturi de 153.00 de lei nici nu au fost înregistrate, din perioada aprilie-iunie, facturi de care nu știa nimeni aici. Dacă nu le-aș fi găsit, atunci ni s-ar fi tăiat curentul în câteva zile. Bineînțeles că vom plăti aceste facturi și nu se va tăia curentul în Primăria Timișoara”, a povestit primarul Dominic Fritz, în cadrul unei conferințe de presă.
Alte probleme descoperite de primarul Fritz au legătură cu litigiile și cu supraimpozitarea clădirilor istorice.
Alte 70 de noi paturi pentru pacienții cu Covid-19 vor fi alocate la Clinica Ascar ce aparține de Spitalul Municipal Timișoara, în timp ce la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” au fost aduse containere pentru zona de triaj epidemiologic.
Anunțul a fost făcut pe pagina de Facebook a edilului Timișoarei, Dominic Fritz.
„Am fost la Spitalul ASCAR unde, de mâine, o să avem 70 de paturi cu oxigen pentru bolnavii Covid. Din păcate, o să avem nevoie de ele. Am fost şi la Victor Babeş, care azi era plin, şi unde am făcut o nouă zonă de triaj, în afara spitalului. Am înlocuit corturile, care nu mai reprezentau o soluţie pe timp de iarnă, cu 6 containere donate Primăriei de Rezervele statului. Medicii şi asistentele de la Victor Babeş vor fi ajutaţi la triaj de către rezidenţii de la medicină. Le mulţumesc medicilor, asistentelor, infirmierilor pentru că luptă în fiecare zi să salveze viaţa unuia dintre semenii noştri. Vom degreva şi spitalul întrucât un număr semnificativ de persoane, după ce le vor fi recoltate probele, vor putea pleca acasă unde vor fi trataţi de medicii de familie printr-un sistem de telemedicină”, a transmis Dominic Fritz.