Pandemia de coronavirus a afectat, grav, învățământul din România, închiderea școlilor și cursurile online scoțând în evidență carențe indiscutabile. Un număr îngrijorător de mare de copii nu au putut avea acces la educație, în astfel de condiții, infrastructura necesară nefiind pusă la punct.
Un document de lucru al guvernului condus de Ludovic Orban – Planul Național de Reziliență și Redresare – va fi prezentat Comisiei Europene, în baza negocierea pentru proiecte de finanțare în urma cărora România ar trebui să primească peste 30 de miliarde de euro.
Numai că, potrivit informațiilor apărute în media, un milion de copii, adică unul din trei elevi, nu au avut acces la educația online în urma deciziei de a se închide școlile, și asta fiindcă nu au avut condițiile necesare pentru școala online, notează Realitatea Plus.
În teorie, școala online este alternativa în timpul acestei pandemii de coronavirus care a declanșat o criză medicală fără precedent și care amprentează negativ la toate nivelurile.
Numai că, în lipsa infrastructurii necesare – chiar dacă echipamentele există – totul se dovedește a fi o muncă de Sisif, iar foarte mulți copii nu au, practic, acces la educație.
Au existat nenumărate semnale de alarmă din care a reieșit că infrastructura de bază, din acest punct de vedere, lipsește în țara noastră, chiar Comisia Europeană semnalând, la rândul său, că trecerea învățământului în sistem online, în România, va amplifica și mai mult inegalitățile deja existente.
Potrivit unui studiu recent, cele mai dezavantajate unități de învățământ din România se află în Tulcea, Vaslui, Covasna și Mureș.