Productivitatea angajaților a crescut de la implementarea muncii de acasă, menționează circa 30% dintre companiile respondente. În același timp, 44% dintre acestea spun că a rămas constantă, potrivit Raportului HR Barometru, realizat de PwC România în luna octombrie.
Circa 76% dintre respondenții care au indicat creșterea productivității spun că principalul factor care contribuie la această evoluție este majorarea timpului alocat muncii datorită lucrului de la distanță.
Conform studiului, doar 7% dintre companiile respondente au menționat o scădere a productivității. Dintre aceștia, cei mai mulți consideră că principalele cauze sunt adaptarea limitată a modului de lucru la ”noua normalitate”, starea de spirit negativă și lipsa instrumentelor de muncă la distanță.
Totodată, trei sferturi dintre respondenți cred că implicarea angajaților a rămas constantă, însă tot mai multe organizații sunt îngrijorate de evoluția stării de spirit a acestora pe măsură ce situația sanitară evoluează negativ, iar izolarea aferentă continuă pe o perioadă mai lungă.
20% dintre companii au implementat munca la distanță pentru toți angajații, în timp ce 80%, doar pentru anumite categorii de angajați. Nu există nicio companie în eșantionul de participanți care să nu fi implementat munca de la distanță.
Aproape jumătate (49%) dintre angajatori au implementat munca la distanță obligatoriu, în ture de una sau două săptămâni, 29% pe bază de opțiune individuală, iar 22% alte opțiuni (permanent sau munca la distanță în ture de 2-3 zile / săptămână).
,,Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanță la scară mare este realizabil și îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistență și un experiment pentru companii și angajați pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
,,Este de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de tot mai multe organizații pe termen lung. Acest fapt se observă din rezultatele sondajului având în vedere că mai mult de jumătate dintre respondenți au introdus deja munca la distanță pe durată nedeterminată”, a mai precizat acesta.
Două treimi dintre companiile respondente consideră că au accelerat digitalizarea, realizând în avans obiectivele planificate pentru tot anul sau unele proiecte neprevăzute. Un procent similar (68%) arată că nevoia de digitalizare s-a resimțit cel mai mult în departamentul de Resurse Umane, urmat de cel financiar, precizează 63% dintre respondenți, IT (56%), operațiuni (54%) și vânzări (46%). Optimizarea proceselor interne reprezintă prima prioritate pentru 80% dintre companiile participante.
În ceea ce privește pregătirea angajaților, 38% dintre companii spun că aceștia dețin un nivel ridicat al competenței digitale, 36% – un nivel mediu și 26% – un nivel scăzut.