Premierul României, Ludovic Orban, a anunțat că școlile vor fi redeschise iar orele vor fi din nou predate în clasă abia ce analizele epidemiologice vor demonstra că există riscuri minime de creștere a numărului de infectări cu coronavirus.
Ludovic Orban a subliniat în cadrul unei conferințe de presă susținute luni, 23 noiembrie, că în ciuda faptului că sălile de clasă au fost echipate astfel încât riscul de transmitere a virusului SARS-CoV-2 să fie minim, totuși „toate activitățile legate de școală au generat riscuri suplimentare”.
Premierul a făcut precizări referitoare la acest subiect în contextul în care secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Ion a declarat recent că elevii ar putea reveni în unitățile școlare odată cu începerea celui de-al doilea semetru, subliniind că acest aspect depinde de evoluția pandemiei de coronavirus.
„Orice decizie legată de reluarea activității școlare în clase e o decizie care trebuie fundamentată pe argumente în primul rând de natură epidemiologică, adică apărarea sănătății copiilor, a părinților și bunicilor. Realitatea este că marea majoritate a tinerilor sunt asimptomatici. Ei nu-și dau seama că sunt bolnavi și transmit către părinți, bunici, familie sau persoane care pot fi mult mai vulnerabile. Sigur că noi am organizat școala în clase de asemenea natură încât riscul de infectare să fie mic, dar toate activitățile legate de școală au generat riscuri suplimentare de infectare. Sigur că ne dorim să deschidem școlile, dar acest lucru nu se poate face decât pe baza unei analize foarte serioase din punct de vedere epidemiologic, astfel încât și existe riscuri minime de creștere a numărului de infectări”, a declarat premierul Ludovic Orban.
Cristina Tunegaru, profesoară de Limba și literatura română, a vorbit GÂNDUL LIVE, despre ce înseamnă școala online pentru mulți elevi din România, dar și despre unii profesori care preferă predarea asincron, în care contactul profesor-elev nu are loc, ceea ce reprezintă un deficit major pentru educația românească.
„Există un mare adevăr aici. Orele din școala online sunt foarte greu de realizat în ceea ce privește motivarea copiilor. În sistemul clasic, copii vin la școală într-un instituționalizat, se întâlnesc cu colegii lor, se împrietenesc cu ei, dialogul are întotdeauna și o altă încărcătură emoțională. E extrem de important în pedagogie și mai ales în ceea ce îi privește pe copiii mici, de școală primară. Ei trebuie să fie alături de colegii lor, într-o relație cu învățătorii, cu profesorii. Dacă îi scoatem din mediul acela instituționalizat și școala se petrece la distanță (…) evident că apare demotivarea și e foarte greu să îi ții pe copii mici atenți, la distanță, fără ca ei să vadă că este un profesor acolo. De multe ori, copiii, chiar și cei de gimnaziu, de multe ori învață de dragul profesorului sau pentru profesor, pentru că profesorul a investit în acei copii și este o investiție emoțională în dublu sens. Dacă scoatem asta, atunci avem o mare-mare problemă. Școala online produce efecte catastrofale în perioada aceasta și cei mai afectați sunt copiii de școală primară, pe care eu i-am numit grup vulnerabil, și copiii din medii dezavantajate care și ei sunt un grup vulnerabil”, a explicat profesoara de Limba și literatura română.
Recent, vicepremierul României, Raluca Turcan, a susținut că școala online i-a schimbat comportamentul copilului său, acesta devenind, în doar câteva săptămâni, mai introvertit și mai leneș, fiind în fapt demotivat.