Titi Aur, campion național de raliuri, a comentat la Gândul LIVE accidentul groaznic din Capitală, unde o tânără de 20 de ani a murit după ce mașina pe care o conducea a derapat și a intrat într-un stâlp. Ce greșeli fatale a făcut șoferița.
„Nu putem vorbi de acvaplanare, ci de un carosabil alunecos. Acvaplanarea înseamnă că pneul se ridică. Aici vorbim de un carosabil ud, care este mai puțin aderent.
A fost o greșeală de adaptare de viteză. Avea o viteză prea mare pentru oraș, dar mai ales pentru astfel de condiții. A fost și surpriza, pentru că a intrat pe linia tramvaiului, iar acel beton de pe lângă linie devine mai alunecos decât asfaltul, și a urmat și o lipsă de reacție corectă, adică atunci când mașina a plecat puțin de spate, conform tuturor regulilor, ar fi trebuit să contravireze, adică să tragă de volan puțin stânga și să accelereze, nicidecum să reducă viteză. (…)
O roată blocată are o aderență mai mică decât o roată care se învârte, cu toate că instinctul nostru este să apăsăm frâna”, a explicat Titi Aur la Gândul LIVE.
Fostul pilot de raliuri a mai precizat ce se putea face în cazul acestui accident:
„Se putea face ceva, cu o singură condiție. Să fi știut ce are de făcut. Chiar dacă știi teoretic, trebuie să te antrenezi, și vorbim aici de cursuri de conducere defensivă.
Norocul a fost că nu s-a dus pe contrasens, dar ghinionul celei de la volan a fost că s-a dus într-un stâlp, că dacă avea norocul să se rostogolească, ar fi fost accidentul spectaculos, dar fără victime.
Până în 60 de km la oră, ai șanse să trăiești, dacă ai centura. Cea mai periculoasă coliziune este impactul lateral, pentru că stâlpul vine direct în tine (…) A avut viteză mai mare de 50 de km la oră”, a mai explicat Titi Aur la Gândul LIVE.