Au trecut doar câteva ore de la „divorțul” între Marea Britanie și UE și primele camioane care transportau mărfuri peste noua frontieră vamală și-au prezentat documentele de vămuire agenților francezi înainte de a trece prin Eurotunel.
Printre șoferii de camion s-a numărat și românul Toma Moise: „Viitorul nu cred că va fi dificil”, a spus acesta, potrivit Digi24.ro, îndreptându-se spre Marea Britanie.
Fluxurile de marfă prin terminalul Calais al Eurotunnel nu au avut probleme în primele ore ale Anului Nou, scrie Mediafax, care citează Reuters.
Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord a părăsit definitiv UE, după încheierea perioadei de tranziție de 11 luni, joi, la miezul nopții la Bruxelles, ora Londrei 23.00.
După 48 de ani de includere în UE, Marea Britanie devină țară terță.
Vor exista schimbări legat de călătorie, muncă, studii, comerț, în relațiile dintre țările membre și Regatul Unit.
Londra a părăsit oficial UE la 31 ianuarie. În perioada de tranziție care a urmat, Regatul Unit a respectat în continuare regulile UE, dar nu a mai participat la procesul decizional.
A fost agreat un acord comercial pe ultima sută de metri: nu vor fi impuse tarife asupra circulației mărfurilor originare din UE sau Regatul Unit.
Brexit-ul a fost decis la referendumul din 23 iunie 2016, când 17,4 milioane de alegători au decis ieșirea din UE.
Anglia și Țara Galilor au votat pentru Brexit, în timp ce Scoția și Irlanda de Nord au dorit rămânerea în UE.
Susținătorii Brexit consideră UE un proiect sortit eșecului, sub dominație germană, care a rămas în urma superputerilor SUA și China.
Alții cred că Brexit-ul e o nebunie, care va distruge influența globală a Regatului Unit.