Compania germană Bosch a anunțat vineri, 15 ianuarie, prin intermediul unui comunicat, că dezvoltă în prezent tehnologii care vor schimba fața industriei auto așa cum o știm în prezent. Este vorba despre computere puternice, capabile de câteva miliarde de operații pe secundă.
Mai mult, susține că a obținut comenzi în valoare de câteva miliarde de euro pentru computerele sale destinate industriei auto. Dintre acestea, peste 2,5 miliarde de euro reprezintă contracte noi obținute, începând din vara trecută. Noua Divizie pentru Soluții Informatice Integrate a Bosch are 17.000 de angajați și va începe lucrul în ianuarie 2021.
Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe”, anunță compania, citată de G4media.ro.
„Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum, computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie și tehnologie”, a declarat Harald Kroeger, membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH.
Computerele auto sunt esențiale pentru eforturile Bosch de extindere a rolului de lider în domeniul sistemelor electronice care depind de software, se mai arată în comunicat.
Datele prezentate de Bosch arată că piața acestor sisteme are o valoare de aproximativ 20 de miliarde de euro și urmează să crească anual cu 15 procente, începând din prezent și până în 2030.
Pentru a satisface această cerere, noua Divizie pentru Soluții Informatice Integrate și cei 17.000 de angajați ai săi își vor începe activitatea chiar din această lună.
În cadrul acestei divizii, Bosch reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori și unități de comandă pentru toate domeniile auto.
În acest moment, Bosch dezvoltă computere auto pentru toate aplicațiile din industria automotive.
Aceste computere, noile versiuni multifuncționale ale echipamentelor electronice auto, încorporează din ce în ce mai multe funcții ale unităților de comandă individuale în module electronice centrale, foarte puternice. De peste un an, computerele auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse. Și în curând li se vor alătura computerele centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei”, precizează șefii companiei.
Unitățile de comandă performante vor fi un element esențial pentru toate autovehiculele, aceste noduri centrale fiind punctele în care se întâlnesc toți „nervii” autovehiculului.
Datorită puterii lor de calcul enorme, de câteva miliarde de operații pe secundă, computerele centrale sunt capabile chiar și să prelucreze volumele mari de date necesare conducerii automatizate, serviciilor pe bază pe date și actualizărilor software permanente.
Potrivit McKinsey & Company, o firmă americană de consultanță în management la nivel mondial, cota software-ului în valoarea unui autovehicul va crește de la doar 10 procente, astăzi, la 30 de procente, în viitor.
Această dezvoltare subliniază cât de importanți vor fi biții și octeții pentru autovehicule în viitor, iar computerele auto care pot gestiona astfel de funcții software și volume de date vor deveni, curând, o caracteristică standard pentru toate autovehiculele, indiferent dacă sunt modele compacte, sedan premium sau camioane de 40 de tone.
Bosch dezvoltă computere pentru cabină și funcții de conectivitate, pentru sisteme de asistență pentru șofer și conducere automatizată, precum și pentru sistemul de propulsie și echipamentele electronice ale caroseriei.
În acest context, va fi posibilă o concentrare a controlului asupra tuturor funcțiilor centrale ale autovehiculului doar cu ajutorul câtorva computere centrale de înaltă performanță.
Pentru următoarea generație de autovehicule, computerul va prelua sarcinile îndeplinite de până la zece unități de comandă. În prezent, unele autovehicule au în total peste 100 de unități de comandă, iar această schimbare va permite producătorilor auto să reducă semnificativ acest număr.
Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure posibil”, a declarat același Harald Kroeger.
Mai mult decât atât, instalarea mai multor computere centrale de înaltă performanță va reduce costurile cu cablurile necesare și, astfel, costurile totale, greutatea și spațiul de instalare.
Reprezentanții Bosch se bazează pe faptul că în anii următori, computerele auto vor prelua sarcini de la diferite părți ale autovehiculului (sau domenii, așa cum le numesc experții).
Când se va întâmpla acest lucru, un singur computer central va fi responsabil pentru controlul nu numai al mișcării autovehiculului, ci și al echipamentelor electronice ale caroseriei.
Astfel de computere centrale vor fi cu mult mai puternice: în ultimii 20 de ani, puterea de calcul a unei unități de comandă destinate inițial navigării a crescut cu un factor de 3.000. Așadar, de trei ori creșterea prevăzută de legea lui Moore, care afirmă că puterea de calcul se dublează la fiecare doi ani. Rezultatul este un computer modern care poate controla nu numai afișajele, sistemul de infotainment și comenzile vocale, ci și sarcinile altor domenii, precum anumite funcții de asistență”, precizează reprezentanții Bosch în comunicatul de presă.
Divizia va reuni capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate, sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice ale caroseriei.
Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale ale autovehiculelor”, a declarat dr. Mathias Pillin, care va prelua funcția de președinte a noii Divizii pentru Soluții Informatice Integrate din ianuarie 2021.
Bosch pune la dispoziție computere auto sub forma unui kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și software, pentru toate cerințele și condițiile.
Obiectivul final este reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de comandă sunt perfect compatibile.
Pentru producătorii auto, avantajul unui astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule.
Designul nostru modular pentru computerele auto și portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile producătorilor auto”, a declarat Pillin.
Acest principiu de proiectare înseamnă, de asemenea, un potențial comercial imens pentru aceste computere de înaltă performanță, deoarece va permite Bosch să intre pe o piață enormă.
Producătorii din industria auto din România au format un grup care va construi ventilatoare mecanice pentru spitale, în contextul crizei de coronavirus, a declarat ministrul Economiei, Virgil Popescu, anul trecut, la sfârșitul lunii martie.
Potrivit acestuia, există zeci de companii locale interesate de producția de materiale strategice necesare prevenirii, combaterii și tratării Covid-19.
Toate companiile din industria auto s-au reunit într-un grup de lucru şi doresc sprijinirea economiei româneşti, doresc producerea în ţară a acelor ventilatoare mecanice, dar toate, pe bună dreptate, ne cer un proiect, încercăm să facem acest lucru”, a afirmat ministrul Economiei, atunci, la Digi 24.
Industria automobilului trece prin cea mai importantă schimbare de la apariția sa: trecerea de la motorul cu combustie internă la motorul electrice. Companiile investesc zeci de miliarde în această schimbare, modifică fabrici și fac alianțe neașteptate, pentru a cuceri noua piață.
Impulsul companiilor din industria auto este alimentat și de noile reguli ale Uniunii Europene de reducere a emisiilor de CO2 pentru autoturismele și camionetele noi.
Din cauza poluării abundente, se preconizează că până în 2040, mai mult de jumătate din totalul mașinilor noi din întreaga lume vor fi alimentate numai pe baterii, însă ne putem aștepta la o schimbare mult mai rapidă.