În luna ianuarie au fost înmatriculate în România 7.625 autovehicule noi (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), cu 46,8% mai puţine decât în luna similară a lui 2020, anunţă APIA, care citează datele comunicate de DRPCIV.
Dintre acestea, 6.004 au fost autoturisme noi, a căror scădere faţă de luna ianuarie 2020 (când au fost înmatriculate 12.489 unităţi), este de 51,9%.
Top 5 pe mărci în ianuarie este condus de Dacia cu 914 unităţi, urmată de Ford cu 763 unităţi, Toyota cu 711 unităţi, Hyundai cu 661 unităţi şi Skoda cu 468 unităţi.
În schimb, la categoria autoturisme rulate, cele 32.366 unităţi înmatriculate în luna ianuarie 2021 sunt cu 6,9% mai puţine decât în luna similară din 2020.
Înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus şi Bus, precum şi vehicule speciale) au fost de 1.621 unităţi, (-12,4 faţă de ianuarie 2020).
Înmatriculările de motocicluri (motociclete, mopede, ATV-uri) înregistrează în luna ianuarie o creştere de 10,0%, pe un volum de 242 unităţi.
S-a produs schimbarea de lider pe piața auto. În 2021 avem un nou „șef” în domeniu – constructorul japonez Toyota a trecut pe primul loc în faţa rivalului german Volkswagen, redevenind cea mai mare companie auto din lume!
Succesul niponilor se datorează unor vânzări robuste în China şi SUA, conform ultimelor date oferite publicității.
Culmea este că, în 2020, Toyota a vândut 9,53 milioane de vehicule, în scădere cu 11,3% comparativ cu 2019! Însă, chiar şi aşa, gigantul japonez tot a urcat pe primul loc, în condiţiile în care rivalul german Volkswagen a vândut 9,3 milioane de vehicule, în scădere cu 15,2%. Pe lângă marca proprie, Toyota produce şi sedanul Camry, automobilele hybrid Prius şi modelele de lux Lexus. Conducerea firmei a anunțat că în 2020 a vândut 2,16 milioane de vehicule în Japonia şi 7,37 milioane de unităţi în restul lumii. În paralel, grupul a construit un total de 9,21 milioane de autovehicule la nivel global, cu 14,1% mai puţine decât în 2019.