Peste un milion de mașini mai puțin față de 2019 și un minus de aproape două milioane față de 2018, așa arată bilanțul mondial al gigantului Ford, la sfârșitul lui 2020. Din cele 18 piețe cheie a reușit să obțină rezultate pozitive doar pe două: în Turcia și China.
Conform raportului anual publicat de companie, Ford a vândut în 2020, la nivel global, 4,2 milioane de unități față de 5,4 milioane în 2019 și aproape 6 milioane, în 2018.
În Statele Unite, scăderea a fost de aproape 600.000 autoturisme, față de 2,4 milioane în 2019. În Germania, cea mai mare piață – cheie europeană, diferența negativă a fost de 160.000 de unități, comparativ cu cele 367.000 vândute în 2019.
În cazul EU20 (b) , piață cheie ce include și România, declinul a fost de la 1,4 milioane în 2018 la 1,3 milioane în 2019 și doar 904.000 unități, anul trecut.
Singurele piețe – cheie care au evoluat sunt cele din Turcia și China. În primul caz este o creștere de la 47.000 mașini (2019) la 102.000 (2020) în vreme ce în exemplul chinez vorbim de o creștere de la 530.000 (2019) la 617.000 unități, anul trecut.
Strict în cazul țării noastre, Ford a reușit în 2020 contraperformanța de a ajunge la aproape jumătate din nivelul anului precedent. Conform datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), constructorul american a ocupat abia a cincea poziție la vânzări de autovehicule noi.
Dacia și-a păstrat rolul de lider cu 40.000 de mașini noi vândute, în scădere cu 21% față de 2019. Skoda a rămas în continuare cea mai vândută marcă de import cu 10.288 unități (-17% față de 2019), urmată de Renault cu 10.273 unități (-24%).
A patra poziție, cu 9.600 de unități, aparține VW (- 9,3%) și abia pe al cincilea loc vin cei de la Ford, cu 7.200 unități față de 12.400, în 2019.