Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat că dacă o unitate de învățământ nu întrunește condițiile necesare din perspectiva infrastructurii sau a resursei umane, aceasta va rămâne închisă, cursurile urmând să se efectuze online. Oficialul a precizat că va publica, în orele următoare, lista școlilor care nu pot fi deschise.
În mai multe unități de învățământ nu există, printre multe altele, căldură, ceea ce reprezintă cu adevărat o problemă majoră. Sorin Cîmpeanu precizează că școlile care nu întrunesc condițiile necesare din perspectiva infrastructurii sau a resursei umane, nu vor fi deschise, iar elevii vor învața, în continuare, online. Unitățile de învățământ din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei întâmpină reale probleme în acest sens, existând cinci situații.
“Ordinul de ministru comun Educație-Sănătate prevede foarte clar încadrarea în scenariile verde, galben, roșu corespunzător cu rata de infectare – mai mică de 1 la mie, între 1 și 3 la mie, peste 3 la mie, dar nu mai mult de 6 la mie, caz în care localitatea intră în carantină. Excepție de la această încadrare automată în scenariul în care se găsește localitatea pot face acele școli care au probleme de infrastructură sau care au probleme de resursă umană, probleme care împiedică asigurarea condițiilor necesare derulării procesului de învățământ. În această situație, școala va intra în online, se va face online. Dacă nu se întrunesc condițiile necesare din perspectiva infrastructurii sau a resursei umane, școala intră în online”, a declarat Sorin Cîmpeanu, potrivit B1 TV.
În continuare, ministrul Educației a subliniat că siguranța elevilor este cea mai importantă, motiv pentru care Inspectoratul școlar județean sau Inspectoratul Municipiului București vor apropa trecerea în online a școlilor care nu au toate condițiile necesare pe timp de pandemie.
“Nu vrem să periclităm siguranța copiilor în școli. În acest sens, ordinul de ministru, articolul 3.2 coroborat cu 4.2, prevede următorul lucru – în situațiile punctuale în care, spre exemplu, nu există posibilitatea asigurării unei distanțări corespunzătoare, respectiv containere, sau în situația în care nu există aprovizionare cu apă caldă și căldură, deci probleme de infrastructură, Inspectoratul școlar județean sau Inspectoratul Municipiului București aprobă trecerea în online a acestor unități de învățământ, a acestor școli, chiar dacă ele se încadrează în mod normal într-un anumit scenariu, verde, galben sau roșu. Această hotărâre a inspectoratului școlar este validată prin hotărârea consiliului județean pentru situații de urgență, respectiv consiliul municipiului bucurești”, a mai spus ministrul Educației.
Sorin Cîmpeanu a mai precizat că profesorii au un rol foarte important, iar dacă mai mulți dascăli, din cauza anumitor probleme, nu vor putea merge la cursuri și nu există posibilitatea înlocuirii lor, atunci respectiva școală va trece în online.
“Există o altă situație care trebuie luată în considerare. În cazul în care mai mulți profesori înregistrează probleme care îi împiedică să meargă fizic în școli și nu există posibilitatea înlocuirii acestora, în mod firesc acea școală trebuie să treacă în online din lipsă de resursă umană disponibilă pentru a asigura procesul de învățământ față în față. Acestea sunt excepțiile, repet, care presupun aprobarea inspectoratului școlar și validarea la nivelul consiliului județean pentru situații de urgență”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.
În final, Sorin Cîmpeanu a precizat că Ministerul Educației va publica lista unităților de învățământ care nu vor putea fi deschise cu prezența fizică.
“În momentul acesta, suntem în curs de centralizare la Ministerul Educației a tuturor hotărârilor comitetelor județene pentru situații de urgență și Municipiului București. În momentul în care vom avea această centralizare, vom face publică lista unităților de învățământ care, deși se încadrează într-unul dintre cele trei scenarii, verde, galben, roșu, nu vor putea fi deschise cu prezență fizică”, a mai afirmat ministrul.