Raportul calitate/ preț este cel mai important indicator folosit de români în alegerea echipamentelor electronice sau a accesoriilor. Cei mai mulți clienți preferă să le testeze în prealabil în magazin în loc să le cumpere on-line.
Potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research, citat de Mediafax, mai mult de jumătate din cumpărători se orientează către modul cum reflectă prețul calitatea produsului. Laptop-urile (61%), telefoanele (60%) și calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu prețuri medii și raport calitate-preț bun.
Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căștile (49%) și sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preț este important în achiziție.
Magazinele fizice sunt în continuare importante: 45% dintre cei chestionați susțin că merg în magazinele de profil pentru a cumpăra produse electronice, față de 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor.
„Diferența se poate explica prin faptul că oamenii își doresc să vadă produsul în realitate și să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziție. Pentru aceștia, poate fi important să înțeleagă mai bine produsul în care investesc banii”, susțin realizatorii studiului.
Acest tip ce comportament este diferit în cazul cumpărătorilor din mediul rural, caz în care 53% preferă magazinul fizic, față de 38% dintre cei din mediul urban.
Principalul bun achiziționat din magazin este telefonul (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceștia).
Sursele de informare ale cumpărătorilor
Principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate – peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici.
Pentru o treime dintre cumpărători, mai ales cei cu vârste între 45-55 ani, sunt importante recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuți în legătură cu produsele electronice.
Pentru 69% dintre români, alegerea brandului e ghidată în funcție de promoții.
Categoriile de produse unde sunt căutate brandurile scumpe
Potrivit studiului, există tendința de a investi în branduri cu prețuri mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre români cu această opțiune), laptop-uri (30%) și calculatoare (22%).
„Observăm că pentru cei dispuși să cheltuie, criteriile emoționale precum loialitatea față de brand cântăresc puternic în decizia de alegere”, susțin reprezentanții Reveal Marketing Research.
23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziționează mereu același brand, indiferent de promoții. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceștia).
În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Brățările fitness (17%) și accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuși să plătească foarte mult.