La un an de la apariția primului caz de infectare cu noul tip de coronavirus de pe teritoriul țării noastre, românii sunt tot mai nerăbdători să depășească pandemia, iar vaccinul împotriva COVID-19 ar putea reprezenta o soluție.
Astfel, vaccinul anti-COVID oferit ca beneficiu extrasalarial ar putea reprezenta o soluție pentru unii dintre angajatorii din România în privința revenirii angajaților la serviciu, spun specialiștii în resurse umane, potrivit Adevărul.
„Apariţia vaccinurilor a fost o veste foarte bună, însă presiunea asupra economiei şi a pieţei muncii continuă să fie resimţită. Pentru angajatori, principala provocare este să găsească acele „formule magice” prin care să revină cât mai repede la normal. Vaccinul anti-COVID oferit ca beneficiu extrasalarial ar putea fi o soluţie”, spune Teo Stoica, HR Manager, Genesis Property.
Acesta susține că România are un avantaj: calitatea de stat membru al Uniunii Europene, organism care depune eforturi intense de a combate mutațiile virusului.
La nivelul Comisiei Europene a fost elaborat deja un plan de pregătire în domeniul bioapărării împotriva noilor tulpini ale SARS-CoV-2.
Printre acțiunile esențiale incluse în acest plan se numără și dezvoltarea de noi vaccinuri împotriva COVID-19.
Imunizarea într-un procent cât mai mare în rândul populației active ar putea, astfel, să fie răspunsul pentru ieșirea din criza pandemică.
Potrivit sursei citate, includerea vaccinării personalului în programele de wellbeing oferite de către angajatori ar putea avea o contribuție importantă pentru starea de siguranță a angajaților și, implicit, a companiei.
Potențialele beneficii ale unei asemenea măsuri ar fi de ambele părți, notează sursa citată.
Pentru companii, cel mai important beneficiu este acela că își vor menține angajații sănătoși și productivi, ceea ce se traduce prin mai puține ore de concediu medical și o eficiență mai mare.
De asemenea, pe lângă imunitate, vaccinarea ar putea oferi și avantajul creșterii moralului angajaților, un aspect deloc de neglijat în aceste vremuri tulburi.
Potrivit unui sondaj efectuat recent de INSCOP Research, peste 55% dintre români sunt dispuși să se vaccineze anul acesta, iar vestea bună este că jumătate dintre cei 40% care au răspuns negativ sunt dispuși să își schimbe opinia în viitor.
Dar pentru aceasta este necesar ca oamenii să fie informați din surse sigure, iar în acest sens, angajatorii ar putea avea un rol important în prevenirea și combaterea dezinformărilor legate de vaccinarea anti-COVID.