Oficialii din Minneapolis vor angaja o echipă de influenceri ai rețelelor sociale pentru a trimite „mesaje aprobate” în timpul următorului proces de crimă în care este implicat fostul polițist Derek Chauvin în cazul mortii lui George Floyd.
Consiliul municipal din Minneapolis a aprobat în unanimitate să plătească șase influenceri ai rețelelor sociale pentru a răspândi mesaje și actualizări aprobate de oraș pe tot parcursul următorului proces de crimă în care este implicat fostul ofițer Derek Chauvin, care a fost acuzat de moartea lui George Floyd. Vineri, consiliul a aprobat 1.181.500 de dolari pentru comunicarea cu comunitatea în timpul procesului.
Potrivit New York Times, fiecare influencer va fi plătit cu 2.000 de dolari, pentru a transmite informații aprobate din procesul de profil înalt și potențial volatil, atunci când va începe luna viitoare.
Această mișcare face parte dintr-un plan de 1 milion de dolari aprobat vineri de Consiliul municipal din Minneapolis, întrucât orașul Minnesota se pregătește pentru posibile divergente în cazul controversat.
„Scopul este de a spori accesul la informații pentru comunitățile care nu urmăresc de obicei sursele de știri obișnuite sau canalele de comunicații ale orașului și / sau care nu consumă informații în limba engleză”, a declarat Consiliul într-un comunicat, a raportat WCCO-TV.
„Este, de asemenea, o oportunitate de a crea mai multe comunicări bidirecționale între oraș și comunități.”
Selecția juriului în acest caz este programată să înceapă pe 8 martie, iar argumentele de deschidere urmează să înceapă nu mai devreme de 29 martie.
Alți foști polițiști – J. Alexander Kueng, Thomas Lane și Tou Thao – urmează să fie judecați separat sub acuzația de asistență și instigare la crimă.
Cazul a stârnit proteste globale Black Lives Matter, care în unele orașe au declanșat ciocniri violente cu poliția – iar oficialii din Minneapolis se tem acum de o reapariție a neliniștii și nu riscă.
Orașul nu a identificat factorii de influență socială pe care speră să-i angajeze, dar a spus că se adresează utilizatorilor de social media cu urmăriri mari.
Toussaint Morrison, un activist cu peste 11.000 de utilizatori pe Instagram, își folosește platforma pentru a educa comunitatea. El este îngrijorat de prejudecățile din spatele informațiilor care vor veni de la un influencer finanțat de oraș.
„Cuvântul cheie aici este„ aprobat de oraș ”, a declarat pentru WCCO activistul comunitar Toussaint Morrison, care are peste 11.000 de Instagram.
„Cum va arăta mesajul? Va fi anti-protest ”.
Sarah Davis, directorul executiv al Centrului pentru Drepturi Juridice din Minneapolis, a declarat că această decizie a Consiliului trimite un mesaj clar. „Într-adevăr reflectă faptul că știu că există o lipsă de încredere între instituțiile comunității și orașe și că este real. Să fim sinceri în legătură cu asta, este real”, a spus Davis.
Consiliul orașului intenționează să discute mai multe detalii despre noile poziții într-un briefing public online, luni, la 10 a.m. Moartea lui Floyd anul trecut a stârnit indignare și un val de neliniște în Minneapolis și la nivel național, cu violență și jafuri observate în unele orașe. Au demonstrații pașnice.