Medicii de familie nu au făcut programări pentru pacienții lor pentru vaccinarea împotriva COVID-19, recomandând pacienților să folosească celelate modalități de programare, mult mai rapid.
“Din acest motiv unii medici de familie au recomandat pacienților să folosească celelalte șase modalități de programare, care pot fi mai rapide, iar unii medici de familie au refuzat efectuarea programărilor”.
Federația mai precizează că programarea prin medicul de familie pentru vaccinarea anti-covid este doar una dintre cele 7 (șapte) modalități de programare puse la dispoziție de CNCAV. Acestea sunt, după cum bine știm:
– prin call center, la numărul unic 021.414.44.25,
– individual, prin platforma online
prin aparținători, prin platforma online
– prin direcțiile de asistență socială de la nivelul primăriilor,
– prin intermediul medicului de familie
– prin intermediul medicului curant (medic de orice specialitate, din sistemul public sau privat, cu aviz anual de liberă practică eliberat de Colegiul Medicilor din România),
– prin angajator, pentru personalul „esențial”.
Cu privire la telefonul medicului de familie, Federația precizează că medicul de familie are activitate într-un cabinet privat cu un anumit program de lucru și cu un număr de telefon pentru programări și contact, disponibil în timpul programului de lucru. Rolul medicilor de familie este de îngriji pacienții, nu de a se ocupa de acttvitati administrative, căre au afectat sănătatea medicilor.
“Rolul medicului de familie nu este să răspundă pacienților la telefonul personal la orice oră, chiar dacă unii medici de familie au ales să facă și acest lucru, cu costurile binecunoscute asupra sănătății medicilor.
Rolul medicului de familie este să îngrijească din punct de vedere medical pacienții. Pentru activitățile administrative de tip programare la vaccin în centrele de vaccinare anti-covid recomandăm utilizarea celorlalte șase modalități de programare”.