Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat joi că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru construirea Lotului 4 din Autostrada Pitești – Sibiu.
Potrivit ministrului, este vorba despre compania care execută în prezent lucrările la Lotul 1, dintre Sibiu și Boița, informează Digi24.
Astfel, potrivit Asociației Pro Infrastructură, lotul Curtea de Argeș – Tigveni din Autostrada Pitești – Sibiu ar urma să fie realizat de compania austriacă Porr.
Oficialul de la Transporturi a mai explicat că autoritățile și compania desemnată ar urma să semneze contractul pentru acest lot din Autostrada Pitești – Sibiu luna aceasta.
Mai exact, documentul ar urma să fie semnat în cazul în care, în următoarele zece zile, nu vor fi depuse contestații.
„Așteptăm zece zile să vedem dacă se depun contestații. Dacă nu, semnăm contractul pentru acest lot. E un lot într-o zonă foarte dificilă, predispusă alunecărilor de teren. Deși are doar 10 kilometri, este esențial, pentru că face traversarea între Valea Argeșului și Valea Topologului, are un tunel de 1,3 kilometri”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Totodată, ministrul a adăugat că din această primăvară ar urma să înceapă și lucrările la Lotul 5 al Autostrăzii Pitești – Sibiu, iar loturile 2 și 3 sunt în acest moment în procedură de licitație.
Totodată, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit și despre situația în care se află proiectul privind autostrada care ar urma să facă legătura între București și Brașov.
„Am spus că a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost în general în România. Din păcate, pe această autostradă ultimul studiu de fezabilitate datează din 2005. Este un studiu mai sumar. A rămas studiul de fezabilitate din 2005 pentru că de atunci au fost foarte multe încercări de parteneriat public privat. Câte doi-trei ani proiectul a fost blocat inclusiv în discursul public al decidenţilor zilei”, a spus Cătălin Drulă.
Acesta mai spune că deja a fost semnat contractul de proiectare pentru Autostrada București – Brașov.
„Acum chiar am făcut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrăzii, asta înseamnă că vom avea toată partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, aşa cum faci proiectul unei case. Şi apoi putem căuta un constructor. În momentul de faţă această muncă nu a fost făcută şi dacă nu a fost făcută nu poţi trimite un excavator direct în teren”, spune ministrul.
Cătălin Drulă a mai adăugat că termenele contractuale privind tronsonul de autostradă dintre București și Sibiu sunt unele destul de mari, dar contractul a fost semnat înaintea începerii mandatului său în fruntea Ministerului Transporturilor.
„Proiectantului care începe contractul semnat pe 12 februarie i-am cerut să livreze zonele critice, cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploieşti, mai repede decât termenele contractuale. Termenele contractuale, din păcate, sunt destul de mari. E vorba de doi ani, doi ani şi jumătate, un contract licitat înainte de mandatul meu”, a spus ministrul.