World Vision România lansează un avertisment și susține că aproape un milion de elevi care nu au putut participa la școala online în ultimul an, elevii din mediul rural sunt în pericolul abandonului școlar, în contextul în care există posibilitatea unor creșteri record în acest sens.
Organizaţia World Vision România susţine că 40% dintre elevii din rural nu au avut acces la internet, nefiind prezenți la 24 de săptămâni de şcoală.
„La un an de declararea oficială a pandemiei şi de la prima zi în care şcolile din România s-au închis, iar educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic”, susţine World Vision România.
Elevii nu au putut face şcoala online din următoarele motive: din cauza problemelor financiare; nu au avut conexiune la internet profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online.
„Anul trecut, aproape o treime din absolvenții de clasa a VIII-a din comunitățile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională. Riscul ca rata de abandon școlar să crească este unul foarte ridicat, în condițiile în care în România părăsirea timpurie a școlii este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa”
Mai mult, în vara anului trecut, 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente şi produse de bază, arată organizaţia.
La începutul anului 2021, în continuare 237.000 de elevi nu aveau acces la internet şi 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru şcoala online.
La un an de la declararea oficială a pandemiei, aproape un milion de copii înscriși în învățământul preuniversitar din mediul rural se află în fața unui moment critic, conform organizației World Vision România