Nouă pirați înarmați au capturat 15 membri ai echipajului, printre acestia se aflau ucraineni, români și filipinezi, de pe o navă petrolieră, aflată în apropiere de Benin, o țară din vestul Africii. Un tanc petrolier construit în 2016 a fost îmbarcat de pirați în largul Cotonou, Benin, joi, cu 15 membri ai echipajului răpiți. Ministerul Afacerilor Externe a convocat celula de criză.
Potrivit consultanței de siguranță maritimă Dryad Global, cisterna Davide B construită în 2016, de 19.800 dwt, operată de compania olandeză De Poli Shipmanagement, a fost preluată de nouă bărbați înarmați.
Nava are un echipaj de 21 de persoanal format din cetățeni ucraineni, români și filipinezi. De Poli a confirmat că 15 membri au fost luați de pe navă, iar restul de șase sunt în siguranță și rămân la bord.
„Societatea De Poli Shipmanagement este foarte îngrijorată de atacul asupra navei sale și a navigatorilor săi. Principala prioritate a companiei este acum de a stabili contactul cu echipajul dispărut pentru a asigura eliberarea lor cât mai rapidă și sigură.
Echipa de intervenție în caz de urgență a De Poli Shipmanagement este în legătură cu toate autoritățile care au fost notificate imediat după incidentul care a avut loc la ora 15.00 UTC joi. Compania este în contact strâns cu familiile navigatorilor pentru a-i sprijini în acest moment extrem de dificil ”, a precizat compania într-un comunicat.
Dryad Global a declarat că navele din regiune se află într-o vulnerabilitate unică, deoarece operează în general în ape dincolo de amprenta operațională a forțelor regionale de securitate și sfătuiesc toate navele să asigure respectarea deplină a recomandărilor BMP5 și să asigure că întărirea și atenuarea maximă sunt utilizate pentru operațiunile din cadrul zonă.
La Ministerul Afacerilor Externe a fost deja convocată Celula de criză interinstituțională pentru a se începe demersurilor necesare „pentru verificarea situației, confirmarea informațiilor referitoare la cetățenia și identitatea persoanelor răpite și întreprinderea acțiunilor specifice în astfel de cazuri”.
Adrian Mihălcioiu, Sndicatul Navigatorilor: „Golful Guineea a devenit în ultima perioadă de timp un loc foarte periculos pentru navigație pentru că acolo se întâmplă foarte multe atacuri împotriva navelor comerciale de către formațiuni înarmate, bande de pirați, acești teroriști ai mărilor, care nu de puține ori atacă și nu pleacă cu mâna goală de la navă, tot timpul găsesc navigatori pe care îi iau ostatici și apoi cer răscupărare. Se întâmplă și lucruri grave cu navigatorii care sunt în mâinile piraților. Am avut navigatori careau decedat până când să fie eliberați”, a spus Mihălcioiu.