Pe lângă deja celebrele proiecte de infrastructură rutieră abandonate de Primăria Capitalei, precum Pasajul de la Doamna Ghica sau Prelungirea Ghencea, Municipalitatea a tras pe dreapta, după suspendarea PUZ-urilor de sectoare, și alte pasaje vitale pentru dezmorțirea traficului în anumite zone cheie din oraș, acolo unde la ore de vârf se formează blocaje de coșmar! GÂNDUL.RO a mers în aceste zone, precum trecerile de cale ferată de la Andronache și Petricani, și unde primăria ar fi trebuit să construiască câte un pasaj banal – proiecte așteptate de foarte mulți ani de către locuitorii din Sectorul 2 al Capitalei, dar și de către cei care lucrează în aceste puncte extrem de aglomerate, cum este cel din Pipera!
Deși are un buget de peste un miliard de euro, Bucureștiul este văduvit de mai multe lucrări de infrastructură menite să rezolve atât problema traficului, cât și cea a poluării în mai multe zone.
Pe lângă Pasajul de la Doamna Ghica, care este lăsat de izbeliște și riscă să se degradeze, așa cum GÂNDUL.RO a explicat aici și a arătat în acest reportaj, alte proiecte importante din Capitală sunt abandonate, după suspendarea PUZ-urilor de sectoare!
De exemplu, după suspendarea PUZ-ului de la sectorul 2, a rămas în aer un proiect extrem de important! Este vorba de Pasajul peste calea ferată de la Petricani – trecere care reprezintă unul dintre cele mai nevralgice puncte din București.
Practic, la orele de vârf, când trece trenul pe ruta București- Constanța, la bariera de pe Petricani se strâng zeci de mașini, care formează cozi interminabile.
Coșmarul de aici este suportat atât de către cei care locuiesc în Pipera- Voluntari sau în alte localități din nord-estul Capitalei, dar și de către corporatișitii care lucrează în zonă, adică în cel mai mare punct de business din România.
Același calvar se repetă pe Șoseaua Andronache, peste aceeași magistrală de tren! Proiectul este în aer tot din cauza seuspendării PUZ-urilor de sectoare!
La Andronache ar fi trebuit să avem deja un șantier pentru un pasaj peste calea ferată, pentru care consilierii generali au votat și aprobat indicatorii tehnico-economici încă din 2019
„Petricani și Andronache erau prevăzute în PUZ-ul de sector 2, ca pasaje supraterane, cum este cel de la Porsche România. Inițial, Petricani a fost prevăzut ca pasaj subteran, dar costurile erau prea mari. Acum, oamenii stau bară la bară când se lasă bariera.
În prezent, pentru aceste proiecte trebuie să se ia de la capăt cu toate procedurile, să se facă PUZ, care durează între 8 luni și un an de zile. După care trebuie făcută o licitație pentru proiectare și execuție, care la fel, va dura și ea un an de zile. După aceea, proiectele trebuie gândite logic, pentru că nu le pot începe pe amândouă odată, ci pe rând”, a explicat pentru GÂNDUL.RO Marius Coaje, fost consilier pe infrastrctură la Primăria Capitalei.
Primăria Capitalei urma să investească la Andronache aproape 200 de milioane de lei pentru construirea unui pasaj rutier peste calea ferată Bucureşti – Constanţa, și ar fi trebuit construit în doi ani, adică finalizat în acest an!
Potrivit proiectului, pasajul urma să aibă 4 benzi şi separator de sensuri pe zona mediană.
„Am fost la discuțiile pe buget, dar eu nu am auzit ca aceste proiecte (Petricani și Andronache – n.r.) să fie incluse în bugetul din acest an”, au declarat pentru GÂNDUL.RO surse din Comisia de Buget de la Primăria Capitalei.
O altă lucrare pentru care bucureștenii vor mai avea de așteptat este cea de la Pasajul Nicolae Grigorescu – care trece peste Râul Dâmbovița și leagă practic cartierele Sălăjan și Berceni.
Doar că proiectul, care nu reprezintă o prioritate pentru actuala administrație, trebuie continuat prin lărgirea Străzii Iuliu Hațeganu – arteră care face legătura cu Șoseaua Vitan – Bârzești.
În ceea ce priveşte continuarea proiectului, până la Şoseaua Vitan Bârzeşti, există deja studiul de fezabilitate aprobat, precum și indicatorii tehnico-economici! Mai mult, pentru acest proiect a fost emisă şi o hotărâre de Guvern prin care Primăria Capitalei preia de la Ministerul Apărării un teren din zonă, pentru lărgirea șoselei.
Lucrările sunt estimate la suma de 63 de milioane lei.
„Nicolae Grigorescu este foarte oportun, pentru că sectorul 4 a lărgit foarte multe străzi, precum Metalurgiei, sau Luică, și în loc ca oamenii să stea bară la bară pe Vitan Bârzești, pot face dreapta să intre pe Hațeganu, care ar trebui lărgit, să urce pe Pod și să meargă pe trei benzi în continuare (…)
Etapa a doua are deja proiectul tehnic elaborat, are autorizație de construiere și trebuie făcută licitația pentru lucări”, a mai explicat Marius Coaje.
Așadar, fie că au rămas în aer după suspendarea PUZ-urile de sectoare, fie că nu sunt considerare oportune de actuala administrație, și nu au fost incluse în buget, cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Capitală sunt în prezent sistate și nimeni nu știe când vor fi puse din nou în practică!
Până atunci, bucureștenii se vor sufoca în continuare în trafic ( mai ales când se va reveni la birouri) și vor mai avea mult de înjurat în așteptare, la barieră…
Foto & Video: Mihai Pop, Gândul