Un raport al Ministerului Educației, transmis luni seară, arată că se constată o ușoară creștere a cazurilor noi de coronavirus la elevi, în perioada 15 – 22 martie.
Comparativ cu perioada de raportare anterioară (8-15 martie), se constată o ușoară creștere a numărului mediu zilnic de infectări în cazul elevilor și un trend descrescător al cazurilor în rândul personalului.
În perioada 15-22 martie au fost testați pozitiv pentru infecția cu coronavirus peste 200 de preșcolari și elevi și aproape 280 de membri ai personalului din unitățile de învățământ. Activitatea didactică a fost suspendată, în acest interval, în 304 clase sau grupe.
În perioada 15-22 martie 2021, în unitățile de învățământ preuniversitar, situația epidemiologică este următoarea:
Astfel, potrivit reprezentanților Ministerului, se poate observa o creștere ușoară a numărului mediu zilnic de cazuri de infectare în rândul preșcolarilor și elevilor și o scădere a îmbolnăvirilor angajaților din sistemul de învățământ.
Concret, în intervalul 8-15 martie, situația epidemiologică era următoarea:
Un studiu Reuters, citat de Sorin Cîmpeanu, arată că „rata de infectare în rândul elevilor care învață online este mai mare decât în rândul elevilor care merg la școală”.
„În școli se respectă regulile de protecție împotriva îmbolnăvirilor cu virusul Sars-CoV-2 mai riguros decât în multe alte locuri. Educația nu te îmbolnăvește, educația te ajută să te protejezi învățând să respecți regulile”, a scris Cîmpeanu pe Facebook.
Creșterea numărului de noi cazuri Covid a determinat ca primarii de sectoare să discute mai multe scenarii cu privire la evoluţia cazurilor COVID, fiind inclusă posibilitatea ca în Bucureşti să se impună lockdown total.
De la carantinarea Capitalei până la limitarea numărului persoanelor care intră în mall-uri, prefecții din toată ţara au discutat cu premierul Florin Cîţu diferite scenarii despre reducerea ratei de îmbolnăvire.