CFR Infrastructură și Alstom se chinuie, de 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor pe tronsonul Curtici-Arad: ”Alții trimit rachete în spațiu”

CFR Infrastructură și Alstom se chinuie, de 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor pe tronsonul Curtici-Arad: ”Alții trimit rachete în spațiu”
CFR Infrastructură și Alstom se chinuie, de 7 ani, să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor pe tronsonul Curtici-Arad: ”Alții trimit rachete în spațiu” / Foto - Pro Infrastructură Facebook

4o de kilometri de cale ferată sunt de la Curtici până la Arad (Ghioroc), numai că au trecut 7 ani de când CFR Infrastructură împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor necesare circulației în condiții de siguranță.

Dezvăluirea a fost făcută pe pagina de socializare a Asociației Pro Infrastructură, într-o postare care scoate în evidență, încă o dată, distanța incomensurabilă de la teorie la practică.

”În timp ce alții trimit rachete în spațiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc).

De altfel, sistemele au fost blocate recent timp de 20 de ore în zona Arad și s-a circulat în regim manual, cu mari întârzieri („la steag”). Asta după ce recepția lucrărilor Alstom s-a făcut foarte greu, cu sute de neconformități. Decalajele sunt cauzate de indulgența și răbdarea fără limite a CFR cu antreprenorul, pe de-o parte, și de proiectul prost care încearcă să integreze un sistem ultra-modern, gândit pentru linii de mare viteză (ERTMS nivel 2), cu unul „legacy” conceput în 1960 bazat pe relee electromagnetice (BLA+INDUSI)”, se mai precizează în postarea respectivă.

Deși căile ferate nu sunt la fel de importante în mediul politic ca autostrăzile – consideră reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, ”este momentul ca oficialii din  Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România să intervină și să aibă discuții aplicate cu Alstom”.

”Lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări”

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură avertizează că acest ”blocaj între public și privat” are in impact negativ major asupra circulației feroviare, iar tronsonul Curtici Arad (Ghioroc) nu este singura problemă.

”Impactul acestui blocaj între public și privat asupra circulației feroviare este și poate continua să fie major. Mai mult, problema de la Arad (km 614) – Curtici se generalizează deja pe sute de kilometri, pe întregul „Coridor IV” București-Brașov-Sighișoara-Arad, pe mulți ani de acum înainte.

Alstom are contracte pentru sistemele de comunicații, semnalizări și centralizări digitale dintre Sighișoara și Simeria, unde lucrările la terasamente și linii s-au încheiat dar se circulă tot restricționat, pe un singur fir, deoarece lipsa sistemelor Alstom face imposibilă schimbarea macazurilor în gări”, se arată în postarea de pe pagina de Facebook a asociației.

Compania are de asemenea contracte pe Brașov-Sighișoara și mare parte din Simeria-Arad, unde lucrările la calea ferată sunt în desfășurare. Fără o reașezare a relațiilor dintre MT/CFR și Alstom, aceste întârzieri “digitale” riscă să le depășească pe cele de la construcția de terasamente, poduri și tuneluri!

Asociația Pro Infrastructură

Cristian Lisandru
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Israelul își pregătește răzbunarea pentru Iran: ce ținte sunt luate în vizor și când poate...
Ce se întâmplă în fosta vilă a lui Irinel Columbeanu! Vecinii sunt disperați, nu mai...
FOTO. Ea e gimnasta sexy căreia bărbații i-au cerut apa în care a făcut baie!
Demisii în lanț la o multinațională care le-a cerut angajaților să vină 5 zile pe...
Paul este motociclistul care a murit nevinovat la 18 ani, după ce a fost lovit...
Armata Română caută luptători de comando. Ce condiții trebuie să îndeplinească și ce salarii vor...
Eclipsă inelară de Soare astăzi. De la ce oră și în ce regiune poate fi...
Prințesa Diana și propunerea indecentă făcută de Mohamed Al Fayed: „A ieșit din biroul lui...
Trucul care te ajută să plătești mai puțin la gaze. Factura va fi mult mai...
Topul judeţelor în funcţie de salariul mediu. În Bucureşti se câştigă aproape dublu faţă de...
Ana-Maria Vasiliu l-a înșelat pe Gabriel?! Soacra a rupt tăcerea: "Nu te omoară nimeni degeaba"
Un bărbat a fost atacat de urs în plină zi, în județul Suceava! În ce...
ULTIMĂ ORĂ! Unde va fi înmormântat Irinel Columbeanu
Michael Schumacher, prima apariție după 11 ani. A participat la nunta fiicei
Iranul a lansat aproape 200 de rachete către Israel. Atacul a fost „mult mai mare”...
Întrebare de ȘCOALĂ primară! De ce cad frunzele toamna?
O legendă a televiziunii s-a stins! A fost un actor cu un suflet extraordinar și...
Simona Halep a spus DA! Românca a confirmat evenimentul din februarie
Interviurile Insula Iubirii, sezon 8. Ispita Eric Berinde își vedea viitorul alături de Cristina Rotaru.“Am...
VIDEO China este pregătită de război
Ce mesaj a postat Medana Oprea pe rețelele de socializare: "La fel este și situația...
Cunoscutul fotbalist Andrea Capone, găsit mort într-o cameră de hotel. Care a fost, de fapt,...
BANCUL ZILEI. Bulă face dragoste cu o tipă pe întuneric: - Ce nesimţit eşti!
„Declin anormal” al temperaturilor pe suprafața Lunii! Ce s-a întâmplat cu satelitul natural al Pământului?