Criza de hârtie igienică cu care întreaga lume s-a confruntat recent riscă să ne afecteze din nou, avertizează cel mai mare producător mondial de celuloză din lemn, materia primă pentru acest produs.
Compania avertizează că actuala criză globală a containerelor de transport ar putea provoca probleme în ceea ce privește aprovizionarea, informează Digi24.
Producătorul brazilian Suzano, cu sediul în São Paulo, a anunțat că cererea pe piața transportului maritim a fost afectată de pandemia de COVID-19, iar problemele de aprovizionare cu materie primă încep să prefigureze o criză globală.
Suzano livrează celuloză în principal cu nave de marfă, iar cererea pentru acest tip de transporturi a crescut, ceea ce duce la întârzieri în transporturile companiei braziliene, a avertizat directorul executiv Walter Schalka, într-un interviu acordat Bloomberg.
Acest lucru se produce în contextul în care cererea de hârtie igienică a crescut mult și se remarcă o tendință de stocare a acestui produs în rândul populației.
Întreruperile din domeniul comerțului cu celuloză ar putea să afecteze în cele din urmă aprovizionarea cu hârtie igienică în cazul în care producătorii nu au stocuri suficiente.
Reprezentanții Suzano sunt îngrijorați de riscul de a exporta mai puţin în martie, a spus Schalka.
Brazilia este cel mai mare furnizor de celuloză din lume, iar producția Suzano asigură o treime din aprovizionarea globală cu celuloză din lem de esență tare, produs utilizat în producerea hârtiei igienice.
Produsele încep să fie depozitate în locuri nepotrivite ca urmare a faptului că transportatorii se grăbesc să trimită tot mai multe containere maritime goale către China.
Trimiterea containerelor maritime goale către China a devenit o afacere atât de profitabilă încât chiar și unii furnizori americani de soia boabe au trebuit să depună eforturi considerabile pentru a obține containerele necesare aprovizionării clienților din Asia.
Principalul motiv al acestei crize este revenirea rapidă a economiei chineze după criza COVID-19. Astfel, China, care are o economie bazată pe exporturi, plătește prime consistente pentru containerele maritime, astfel că transportatorii preferă să le trimită goale în China în loc să aștepte ca acestea să fie umplute.