În următorii trei ani, peste 50% din business-ul eMAG va fi generat de afacerile internaționale ale companiei, iar principalele țări în care se va investi în dezvoltare sunt Ungaria și Bulgaria, unde compania are deja afaceri. eMAG intră într-o nouă eră de dezvoltare, fiind pregătite investiții de peste 3.2 miliarde de lei până în 2024, cu scopul de a susține dezvoltarea accelerată a comerțului online, anunță compania.
Cel mai mare retailer român online are în vedere deschiderea de la zero a unui birou într-o a treia țară, a declarat în exclusivitate pentru banii.net Iulian Stanciu, fost CEO și actual președinte executiv al companiei. „Dezvoltare internațională înseamnă focus, în principal în Ungaria, unde, prin fuziunea cu Extreme Digital și cu un leadership local foarte talentat vrem să ajungem la un miliard de euro în maxim 5 ani. Apoi avem dezvoltarea serviciilor în Bulgaria, acolo unde suntem lideri în ecommerce și avem perspective frumoase de creștere. Mai analizăm o țară nouăîn care să intrăm anul acesta, vom decide în lunile imediat următoare. Ne dorim ca la finalul celor 3 ani să avem peste 50% din business generat de internațional, față de sub 40% acum”, a explicat Stanciu pentru banii.net.
Tudor Manea este noul CEO eMag
Tudor Manea este noul CEO, iar Iulian Stanciu devine Președinte Executiv eMAG. Acesta din urmă va fi în continuare implicat în conturarea strategiei de dezvoltare, în analiza, prioritizarea și aprobarea investițiilor și bugetelor, alături de noul CEO.
Investițiile pe care le vom face în următorii trei ani ne vor ajuta să le oferim clienților noștri o gamă mai mare de produse și prețuri mai bune, viteză la livrare, dar și o simplificare a procesului de plată – CEO eMAG
Ne propunem de asemenea ca, prin infrastructura pe care o construim, să ajutăm antreprenorii locali să facă tranziția în online mai ușor, transferând din experiența dobândită de noi, a adăugat noul CEO.
Tudor Manea (37 de ani) este alături de eMAG de 16 ani, timp în care a ocupat poziția de director general al companiei (în ultimii 6 ani) și a avut o contribuție esențială în evoluția business-ului și a echipei. A pus bazele departamentului de tehnologie și a contribuit la extinderea internațională a companiei. Tudor a fost angajatul cu numărul 23 în eMAG și a evoluat odată cu firma, pe lângă rolul din echipa IT, acesta livrând inițial în drum spre casă ca și ceilalți colegi, coletele clienților.
Tudor a fost pasionat de matematică și s-a specializat în IT după absolvirea Facultății de Electronică din cadrul Universității Politehnica București. Ulterior, el și-a continuat educația în eMAG cu un EMBA de la Maastricht School of Management și mai multe programe executive la Stanford University, SUA.
Noi investiții în următorii ani
Grupul eMAG își va consolida prezența în regiune prin investiții care se ridică la 785 milioane de lei în următorii 3 ani. Pe lista obiectivelor eMAG se numără o țintă de vânzări de un miliard de euro în următorii 5 ani în Ungaria, continuarea extinderii prezenței fizice în Bulgaria și dezvoltarea/îmbunătățirea serviciilor, un buget de 447 milioane de lei alocat dezvoltării de tehnologie românească și exportul în toate țările în care eMAG este prezentă. Nu în ultimul rând, este luată în calcul o extindere a echipei de tehnologie de la 700 de oameni la 800 de oameni, dar și o infuzie de capital de 251 milioane de lei pentru eMAG Marketplace (estimat să ajungă la 45.000 de selleri români în 3 ani, de la 25.000 în prezent).
De asemenea, se are în vedere un buget de 45 milioane de lei alocat dezvoltării și îmbunătățirii de competențe profesionale prin programe de dezvoltare în următorii 3 ani, investiții în logistică de 990 milioane de lei în următorii 3 ani pentru creșterea vitezei de livrare și extinderea rețelei easybox, investiții de 740 milioane de lei în dezvoltarea accelerată a antreprenorilor români în cadrul programului eMAG Ventures, dar și extindere internațională Sameday, într-o primă fază în Ungaria.
“Credem că avem în față foarte multe oportunități, odată cu dezvoltarea economiei digitale. În acest sens, vom accelera foarte mult investițiile în transformarea eMAG într-un ecosistem regional de tehnologie și comerț. Din cele 3,2 miliarde de lei pe care îi vom investi în următorii trei ani, 785 de milioane de lei se vor duce către dezvoltare internațională, 447 de milioane de lei către dezvoltarea de tehnologie românească, 251 de milioane de lei vor merge către dezvoltarea antreprenorialului digital prin intermediul platformei Marketplace, 990 de milioane de lei în dezvoltarea serviciilor logistice și 740 de milioane de lei în investiții în alte companii. Aș vrea să îl felicit pe Tudor pentru noul rol, pentru contribuția avută până acum la dezvoltarea eMAG și pentru evoluția personală. Cred că este un exemplu pentru oricine că prin muncă și educație poți ajunge oriunde. Împreună vom lucra la dezvoltarea serviciilor oferite clienților, dar și la extinderea internațională a zecilor de mii de antreprenori români din platforma eMAG Marketplace”, a mai declarat Iulian Stanciu pentru banii.net.