Platforma de ridesharing Uber a fost obligat să plătească despăgubiri de 1,1 milioane de dolari unei femei nevăzătoare din San Francisco. Decizia a fost luată după ce șoferii companiei au refuzat de 14 ori s-o transporte împreună cu câinele său călăuzitor, relatează The Guardian.
Judecătorii au respins poziția companiei, care a declarat că nu este responsabilă de comportamentul șoferilor, deoarece aceștia au statutul de contractori, scrie site-ul de știri Insider, potrivit Libertatea.ro.
Din cauza faptului că nu a fost fie i s-a refuzat cu totul călătoria, fie a fost hărțuită de șoferi, care nu voiau s-o transporte cu câinele călăuzitor, Lisa Irving a întâziat la serviciu și a fost concediată.
De două ori, ea ar fi fost agresată verbal. Comportamentul șoferilor a continuat, cu toate că s-a plâns la Uber, mai spune ea. Avocata femeii spune că a fost discriminată, cu toate că nevăzătorii ar fi trebuit să fie printre beneficiarii ”revoluției ridesharing”.
Potrivit legislației americane, transportatorii sunt obigați să accepte cusele persoanelor cu dizabilități care sunt însoțite de un câine călăuzitor. Se pare că Uber a încălcat această lege, având în vedere ”supravegherea contractuală a șoferilor” și ”eșecul în a preveni discriminarea prin instruirea corespunzătoare a lucrătorilor săi”, mai arată sursa citată.
Firma de ridesharing Bolt lansează serviciul Business Delivery care pune în legătură companiile cu curierii, prin intermediul platformei Bolt, oferind acestora posibilitatea să plaseze online comenzi de livrare și să expedieze produsele către clienții lor, în aceeași zi sau chiar în aceeași oră. Serviciul va fi disponibil în București, Cluj-Napoca, Timișoara.
Compania a lansat recent și o nouă categorie în aplicația Bolt, Delivery, care permite utilizatorilor să trimită trimite pachete prietenilor și familiilor lor. Astfel, Bolt oferă soluții de livrare atât companiilor, cât și persoanelor fizice.
„Am lansat Bolt Business Delivery pentru a valorifica experiența noastră în materie de operațiuni și logistică, dar și pentru a ne folosi tehnologia și rețeaua extinsă de șoferi pe care o avem în România, într-o perioadă în care o mulțime de oameni sunt nevoiți să rămână acasă”, a spus Cristian Sălceanu, Operations Manager Bolt România.