Compania aeriană națională TAROM are 29 de avioane în acest moment, vechi și noi, în condițiile în care în perioada 2017-2020 au intrat în flota sa mai multe aeronave Boeing și ATR, potrivit Digi 24.
Dar restricțiile de circulație, generate de criza sanitară mondială, au dus la o reducere importantă a numărului de zboruri, astfel că cele mai multe aparate stau mai mult la sol decât în aer și consumă bani, în loc să producă venituri.
În aceste condiții, șefii companiei au anunțat recent că intenționează să vândă 14 dintre ele, fiind vorba despre aeronave Boeing, ATR și Airbus fabricate în perioada 1993-2007, în valoare de aproximativ 99 milioane de dolari, cea mai scumpă fiind o aeronavă Boeing 737 din 2003: aproape 14 milioane de dolari.
Alte șapte aeronave mici, folosite de obicei în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziția a nouă aeronave noi, din care patru au fost deja livrate.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent, la Digi24, că planul de restructurare al TAROM, care pe lângă reducerea cheltuielilor, inclusiv cele cu personalul, vizează și uniformizarea flotei, ar putea readuce compania aeriană de stat pe profit în 3-4 ani.
Se lucrează intens la un plan de restructurare, în scris dar și în faptă. Planul implică uniformizarea flotei. Va rămâne cu o flotă ceva mai mică, cam trei sferturi din flota actuală, se vând avioanele vechi și or să vină avioane noi. Se poate face o companie eficientă. Vor fi doar două tipuri de aeronave, Boeing și ATR, ceea ce ar reduce mult costurile”, spunea Cătălin Drulă.
Ministerul Transporturilor preciza în februarie, răspunzând la întrebarea unui deputat, ca planul de de redimensionare și reînnoire a flotei TAROM, care a ajuns și pe masa Comisiei Europene, prevede ca peste șase ani flota companiei aeriene să fie formată din 21 de aeronave. Dintre acestea, 14 vor fi noi.
Este vorba despre cele nouă modele ATR pentru care s-a bătut palma în 2019 și dintre care patru au ajuns deja la București, dar și cele cinci avioane Boieng 737 MAX, care ar urma să fie livrate începând cu 2023 și care costă 586 de milioane de dolari.
Din flota actuală, doar șapte aeronave vor mai zbura, patru dintre ele fiind închiriate de la ,în 2017-2018, pentru o perioadă de șapte, respectiv zece ani. Dar planul de restructurare al TAROM mai prevede și renunțarea, până în vară, la 700 de angajați.
Sosirea unei aeronave Tarom a fost subiect de „breaking news” în Kenya, potrivit unui anunț al companiei aeriene pe Facebook. Motivul a fost acela că zborul București – Mombasa a fost primul zbor charter organizat odată cu redeschiderea turismului în țara din estul Africii.
La bord s-au aflat 116 de pasageri și, mai mult, zborurile Tarom spre Kenya s-au reluat după o întrerupere de 8 ani, scrie Mediafax.