George Bădescu, director Executiv Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), a declarat la Conferința digitală „SMART RETAIL- NEW REVOLUTION” organizată de Gândul.ro că principalele priorități pe perioada stării de alertă în timpul pandemiei de COVID-19 au fost asigurarea produselor la raft și menținerea prețurilor în zona accesibilității.
După toată această experiență, este clar că nici consumatorul, dar nici comerțul nu vor mai fi la fel, iar tendințele de schimbare se manifestă deja în piață și chiar în multe privințe.
„Cel puțin pe perioada acestei crize generale, dar mai ales pe perioada de alertă, în zona de retail obiectivul principal a fost menținerea magazinelor, patformelor în stare de funcționare pentru a putea oferi consumatorilor mărfurile de care aceștia aveau nevoie. Au fost și produse nu neapărat alimentare, ci și altele de maximă necesitate cum erau cele din zona sanitară cu cerere foarte mare”, a precizat George Bădescu.
Un obiectiv desosebit de important a fost mentinerea prețurilor la un nivel accesibil, pentru ca mulți furnizori le reevaluau, confruntați fiind cu o cerere neașteptată. Din fericire, la noi nu au fost înregistrate situațiile din alte țări, unde a fost o criză majoră legat de aprovizionare pe anumite segmente de piață.
Bădescu a mai precizat că firmele locale si cele internaționale care activează în România au reușit să asigure în bune condiții aprovizionarea pieței și la un nivel ridicat de securitate alimentară.
„Credem că există sentimentul în rândul membrilor noștri că au reușit să facă față unei situații excepționale de criză perfectă, consider că totuși s-a putut demonstra că uneori acele distincții în ceea ce privește firmele locale si cele internaționale nu au existat, nu s-a simțit diferența în această perioadă, am putea spune că angajații acestor companii străine au făcut maximum pentru piața românească și au reușit să asigure, alături si de firmel naționale un nivel ridicat de securitate alimentară”, a afirmat George Bădescu.
2020 a fost un an destul de greu, mai ales că situația a evoluat foarte repede, iar retailerii s-au trezit cu o cerere foarte mare de produse alimentare și sanitare, în condițiile în care populația făcea stocuri.
Nu știm neapărat dacă s-a reașezat piața, în orice caz a fost influențată puternic de tot ceea ce s-a întâmplat cu sfârșitul lui februarie 2020. Totul a evoluat foarte repede, nimeni nu știa exact cu ce se confruntă, a fost un moment de confuzie poate generalizat – George Bădescu, director Executiv Asociația Marilor Rețele Comerciale din România.
Din fericire, mai ales în zona aceasta de retail membrii asociației au reușit să se organizeze foarte repede și în scurt timp am realizat că avem de-a face cu o criză majoră care trebuie tratată ca atare, iar acele training-uri pe care uneori le găseam „puțin plictisitoare și nu foarte evident necesare si-au spus cuvântul”, a mai spus Bădescu.
În decursul câtorva zile aceste grupuri de criză au început să funcționeze foarte eficient și să gasească imediat metode și mijloace prin care comerțul alimentar și nealimentar să se mențină în funcțiune. S-a lucrat bine și cu autoritățile care au sprijinit activitatea retailerilor, mai ales pe partea de logistică, iar lucrătorii din retail s-au dovedit adevărați „eroi”, a mai spus Bădescu.
Gândul.ro organizează Conferința digitală LIVE, SMART RETAIL. New Revolution pe data de 17 mai, la ora 10:30, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații noștri speciali vor aborda temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali în direct pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe www.gandul.ro.