Daniela Jordanovski, director marketing și vânzări dm drogerie markt România, a declarat în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION”, organizată de Gândul.ro, că pandemia a redus frecvența cumpărăturilor, dar a mărit, însă, interesul românilor pentru produse de calitate. Retailerul și-a adaptat rapid strategia de business: a lansat livrările la domiciu, pregătește un magazin online și investește în magazine noi.
În pandemie, frecvența cumpărăturilor a scăzut, românii achiziționează mai mult o singură dată, dar în cantități ceva mai mari cât să le ajungă pentru o perioadă îndelungată de timp. În acest context, retailerul a început livrările la domiciliu, iar acum pregătește un magazin online.
„În această perioadă a crescut foarte mult interesul consumatorilor pentru calitatea produselor, sunt mult mai atenți la ceea ce cumpără atât pe partea alimentară, cât și pe cea cosmetică, pentru că sănătatea a ajuns dintr-o dată focusul tuturor. Clienții caută produse care să le ofere siguranța că sunt de calitate și că ceea ce consumă este sănătos pentru ei și mediu”, a afirmat la Gandul.ro Daniela Jordanovski.
Ca parte importantă a strategiei de business pentru acest an, este și deschiderea de noi magazine de proximitate, pentru că odată cu pandemia acest segment a devenit mult mai căutat de o mare parte a clienților.
„Suntem conștienți de importanța acordată proximității, de aceea continuăm să deschidem magazine unde clienții ne doresc. Chiar dacă se dezvoltă foarte mult partea de tehnologie și de comerț online, multichannel sau omnichannel considerăm că este nevoie pentru client și de contactul uman în magazine, de interacțiune”, a mai spus Daniela Jordanovski.
Pandemia și provocările ei
Pandemia de coronavirus a constituit și pentru retailerul dm drogerie markt România o adevărată provocare, ca de altfel, pentru toată lumea. Aceasta a fost cu atât mai mare cu cât cererea a depășit cu mult așteptările, la produsele dezinfectante sau măști, de exemplu, compania încercând să găsească soluții pentru a face față situației.
”A fost o provocare, toate schimbările au venit peste noapte și a trebuit să ne adaptăm la noile cerințe ale mediului din România, ale clienților. Începutul crizei a adus o cerere foarte mare la produsele de dezinfectare atât pentru îngrijirea casei, cât și cea personală, dar și pentru măști. Ne-am adaptat la cerințe și am venit cu alternative cât de repede s-a putut pentru toate categoriile de produse care au fost solicitate”, a precizat Daniela Jordanovski.
Produse sănătoase
Daniela Jordanovski a vorbit și despre inovație, grija pentru mediu sau efortul făcut pentru asigurarea unor produse sănătoase atât ca și conținut, dar și amprentă asupra mediului. Cel mai recent a fost lansată o submarcă care include peste 12 produse neutre din punct de vedere al mediului.
„Ne asigurăm că oferim clienților produse sănătoase în toate categoriile, nu doar alimentar, cosmetic sau de îngrijire a gospodăriei. Cu marca proprie pe care o avem inovăm foarte mult, de exemplu, avem ambalaje din material reciclat sau cu grad mare de reciclabilitate”, a menționat Daniela Jordanovski.
Compania pregătește o campanie de educare a populației, dar și una dedicată acitivității de reciclare.
dm drogerie markt România a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 525 milioane de lei și deține o rețea de peste 110 unități. Compania este prezentă pe piața locală de circa 12 ani. În Europa, dm drogerie markt are activități în 13 țări, inclusiv din regiune, și gestionează peste 3.500 de magazine.
Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, „SMART RETAIL. New Revolution” pe data de 17 mai, la ora 10:30, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații au abordat temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali în direct pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe pe www.gandul.ro.