De ce este extrem de periculos să stai la mijlocul tramvaielor care deraiază: „Poți să mori strivit între fiare”

De ce este extrem de periculos să stai la mijlocul tramvaielor care deraiază: „Poți să mori strivit între fiare”
Un tramvai s-a rupt de la mijloc în 2019, iar din fericire nimeni nu fost rănit atunci / Imagine: Youtube
Publicat: 14/06/2021, 14:10
Actualizat: 14/06/2021, 16:39

Tot mai multe tramvaie din București deraiează din cauza infrastructurii precare în ceea ce privește calea de rulare. Un astfel de vehicul a deraiat duminică în zona Arenei Naționale și din fericire nimeni nu a fost rănit. Specialiștii din domeniu avertizează însă că în momentul în care deraiează, tramvaiele pot deveni extrem de periculoase, mai ales pentru călătorii care stau lângă burdufuri.

„Tramvaiele deraiează din cauza infrastructurii foarte vechi. Liniile sunt foarte joase, tocite și cu denivelări. Pe de altă parte, coamele de la roți, care nu trebuie să lase tramvaiul să se deplaseze în lateral, sunt și ele tocite la multe vehicule, și atunci este normal ca tramvaiele să mai sară de pe șine. Cel de duminică nu avea deloc viteză, deci se poate întâmpla la cel mai mic șoc”, a declarat, pentru Gândul, Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

Potrivit lui Valer Ciobănescu, tramvaiele care deraiează sunt extrem de periculoase.

„În primul rând, dacă au viteză medie, pot sări pe contrasens, să lovească alte tramvaie, sau chiar autobuze, care mai nou circulă și ele pe calea de rulare. Foarte periculos este și pentru călătorii din interior, mai ales pentru cei care stau la mijloc, unde sunt burdufurile. Acolo se poate rupe tramvaiul și te poate strivi între fiare”, mai susține Valer Ciobănescu.

Potrivit sindicalistului, infrastructura pentru tramvaie este îmbătrânită, uzată, și trebuie urgent schimbată.

„Tramvaiele noi care vor veni vor circula cu restricții de viteză, din cauza liniilor proaste. Dar cel puțin nu vor deraia, pentru că vor avea acele coame mai mari”, mai spune sindicalistul de la STB.

Cum s-a rupt un tramvai de la mijloc, pe linia 36

În București se întâmplă foarte des ca tramvaiele să deraieze, iar unele dintre ele chiar se rup de la mijloc, așa cum s-a întâmplat în urmă cu mai puțin de doi ani pe linia lui 36, după cum se poate vedea în imaginile de mai jos. Din fericire, niciun călător nu se afla în zona burdufului în momentul în care tramvaiul a deraiat.

Modernizarea infrastructurii de tramvai ar costa aproximativ 200 de milioane de euro, bani care însă lipsesc în prezent, spun surse din Primăria Capitalei.

În București circulă aproximativ 200 de tramvaie

Bucureștiul are acum în circulație pe 24 de linii aproximativ 200 de tramvaie, dintr-un parc de aproape 500, potrivit informațiilor de la STB.

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunțat zilele recent  că primul tramvai nou va ajunge în Capitală tocmai vara lui 2022 din cele 100 de tramvaie noi sunt așteptate de la Astra Arad.

„Este vorba despre un contract cu valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, din bani europeni. Sunt bucuros pentru că facem un pas înainte în modernizarea transportului public din București, iar segmentul de tramvaie este de departe cel mai rămas în urmă”, afirma Nicușor Dan.

Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, adică în august 2022, urmând ca, de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate patru tramvaie în fiecare lună, susține edilul șef al Bucureștiului, Nicușor Dan.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Doi turiști au fost șocați de nota de plată de 811 euro pentru 2 băuturi,...
Ilie Năstase s-a despărțit de Ioana: 'Durere mare…'. A plecat singur în Cehia, cu lacrimi...
FOTO. Alexandra Stan, imagini „interzise” pentru a susține naționala României la EURO
Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant...
Un bărbat care își căuta soția dispărută de-acasă a descoperit că aceasta fusese înghițită cu...
BAC 2024 | Ce subiecte au picat la geografie, logică, filosofie, sociologie și psihologie
Secretul longevității celui mai VÂRSTNIC fotbalist din lume. Ce mănâncă Kazuyoshi Miura și ce stil...
Doi români au mâncat slănină cu ceapă pe o plajă din Dubai: "Dacă ne prind...
„Ei i-a plăcut viața, el a stat acasă ca prostu'” Bărbat din Iași, tată a...
Deciziile de recalculare a pensiilor ajung abia după 1 septembrie la unii români! Cum explică...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
ABANDONATE într-o mină! Peste 50 de mașini clasice VOLKSWAGEN au fost date uitării - VIDEO
Tabloul complet şi programul sferturilor de finală de la UEFA Euro 2024
FRUMUSEȚEA nu aduce FERICIRE. Ce se întâmplă cu oamenii care ARATĂ prea BINE?
Vladimir Putin vrea să facă PACE: Rusia este pregătită
Antonia a încins, din nou, internetul. Vedeta le-a sucit mințile fanilor
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Monica Tatoiu a povestit un moment care a marcat-o din copilărie: „Ce bătaie am luat!...
Victor Vrînceanu, dezvăluiri cutremurătoare la adresa Andreei Antonescu: ”Mă trezesc că o persoană străină stă...
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, de ce ai copiat la tema asta?
Istoria modei, modificată pentru totdeauna de invenția acelor din os de acum 40.000 de ani
×