Jucătorii de la EURO au fost avertizați de organizatori, ca în timpul conferințelor, să nu mai elimine de pe masă unele din obiectele sponsorilor.
Solicitarea UEFA vine după ce Cristiano Ronaldo și Paul Pogba au refuzat să discute cu presa având în fața sucuri carbogazoase, respectiv bere, fie ea și fără alcool.
Joi, UEFA a tras însă semnalul de alarmă: „aceste parteneriate au ca scop organizarea turneului și asigură dezvoltarea fotbalului în toată Europa, în special pentru tineri și femei”.
Managerul competiției, Martin Kallen, a dat asigurări că problema majoră a fost gestul lui Cristiano Ronaldo, dar că există o doză de înțelegere pentru fotbaliștii care resping produsele – precum alcoolul – din cauza religiei lor.
Ronaldo și Pogba nu au fost sancționați, deocamdată, de UEFA, dar s-ar putea aștepta oricând la consecințe.
Coca-Cola și Heineken fac parte din grupul de 12 sponsori care susțin financiar competiția sportivă. Din cauza celor doi fotbaliști, brandurile au avut pierderi semnificative, chiar și pentru asemenea giganți.
Capitalizarea Coca-Cola a scăzut cu 4 miliarde de dolari, după ce Ronaldo a îndepărtat nervos două sticle de suc carbogazos de pe masă, la o conferință EURO 2020 și i-a îndemnat pe fani să bea apă.
La rândul său, Paul Pogba a luat de pe masă o sticlă de Heineken, bere fără alcool, acest gest fiind pus pe seama religiei sale, care nu îi permite să consume asemenea băuturi.