Prima pagină » Actualitate » STS: Tehnologia eCall de la bordul mașinii poate salva vieți. Peste 4.200 de apeluri efectuate în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021

STS: Tehnologia eCall de la bordul mașinii poate salva vieți. Peste 4.200 de apeluri efectuate în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021

STS: Tehnologia eCall de la bordul mașinii poate salva vieți. Peste 4.200 de apeluri efectuate în perioada ianuarie 2020 - iunie 2021

Reprezentanţii STS au transmis, marţi, că tehnologia eCall de la bordul maşinii – care apelează automat 112 – poate salva vieţi.

La activarea automată a senzorilor de impact sau la apăsarea butonului specific, montat în habitaclu, sistemul eCall generează declanșarea unui apel de urgență, asigurând transmiterea rapidă de date esențiale pentru echipajele de intervenție.

”În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare. Imediat după impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat şi direcţia de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall”, a transmis, marţi, STS într-un comunicat de presă.

După transmiterea acestor date, operatorul Serviciului de urgență 112 stabilește o legătură de voce cu ocupanții autovehiculului. În cazul unei apăsări accidentale a butonului eCall, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare astfel că trebuie să comunice cu operatorul 112 pentru a nu fi amendați pentru alertarea falsă a agențiilor de urgență.

Tehnologia eCall nu presupune costuri suplimentare pentru pasagerii automobiliului.

Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de maşini proiectate şi fabricate după luna aprilie 2018.

Automat, în cazul activării senzorilor de impact sau în mod manual, la iniţiativa şoferului sau a pasagerilor, vehiculul, prin intermediul sistemului eCall, generează declanşarea unui apel de urgenţă, asigurând transmiterea rapidă de date esenţiale pentru echipajele de intervenţie.

În sistemul informatic al 112, operatorii şi dispecerii pot vedea poziţia geografică a maşinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcţia de deplasare şi modul de declanşare a sistemului – automat sau manual. Ulterior, după transmiterea datelor, se stabileşte o legătură de voce între ocupanţii autovehiculului şi Serviciul de urgenţă 112.

Sistemul eCall nu monitorizează în timp real

Sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanții vehiculului îl acționează manual, astfel că mașina nu este monitorizată în timp real. În situația declanșării manuale, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare și, pentru a nu genera alertarea falsă a agențiilor de urgență, este necesar ca aceștia să comunice cu operatorul 112.

România, prima ţară care a pregătit sistemul la scară naţională

Potrivit statisticilor Serviciului de urgenţă 112, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicaţii eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în 3.436 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului.

România a fost prima ţară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicaţii, la nivel naţional, pentru implementarea serviciului de urgenţă eCall.

Citește și