Facebook, compania care deține Instagram, a anunţat – marţi – mai multe măsuri pentru protejarea copiilor şi adolescenţilor pe platforma sa. O primă măsură vizează confidenţialitatea conturilor.
Astfel, utilizatorii Instagram cu vârsta de sub 16 ani vor avea contul setat automat pe privat atunci când se vor alătura platformei, au precizat reprezentanții companiei, citați de Mediafax. Totuși, acestora li se va oferi opţiunea de a trece contul pe public.
Compania a mai declarat că lucrează şi la o „experienţă Instagram pentru copii”, ideea fiind aceea a unei aplicaţii axate pe copii şi adolescenţi, care să le ofere părinţilor o mai mare transparenţă şi control asupra a ceea ce accesează copiii pe Instagram.
Se estimează că aproximativ 7,5% din utilizatorii de Instagram au vârsta cuprinsă între 13-17 ani, cea ce reprezintă aproximativ 80 de milioane de persoane.
Instagram a mai spus că lucrează să limiteze accesul la conturile copiilor a adulţilor care prezintă un comportament potenţial suspect. Instagram este un serviciu online de photo-sharing, video-sharing și rețea socială care oferă utilizatorilor posibilitatea să încarce poze și clipuri video.
De altfel, verificarea vârstei copiilor este o problemă pe multe site-uri de socializare, care interzic copiii sub 13 ani, dar deseori nu reuşesc să identifice şi să elimine utilizatorii minori.
Într-o postare separată, marţi, şeful produselor pentru copii şi adolescenţi de la Facebook, Pavni Diwanji, a declarat – tot marți – că foloseşte inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi această verificare şi de a elimina conturile copiilor sub 13 ani, relatează Mediafax, care citează Reuters.
De asemenea, mai multe companii importante de social media au lansat, de asemenea, versiuni ale aplicaţiilor lor pentru publicul mai tânăr, de la Messenger Kids la YouTube Kids.