Premierul Florin Cîțu spune că, dacă directorul CFR ar fi fost un angajat direct al Guvernului, la această oră ar fi fost deja demis. Premierul Florin Cîțu îi reproşează indirect ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, că nu l-a demis pe directorul CFR după reacția controversată în legătură cu trenul în care erau și copii, rămas blocat toată noaptea în câmp.
„Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”.
Partidul Social Democrat i-a răspuns premierului Florin Cîţu la postarea de pe Facebook prin care cere demisia directorului CFR, Ovidiu Vizante. PSD a scris că „dacă am trăi într-o Românie normală şi educată, şi tu, Florin Cîţu, şi Drulă şi şeful CFR eraţi astăzi acasă”.
„Dacă am trăi într-o Românie #normală şi educată, şi tu, Florin Cîţu, şi Drulă şi şeful CFR eraţi astăzi acasă”, este comentariul scris de PSD la mesajul publicat de Florin Cîţu pe Facebook.
Joi, 29 iulie 2021, două trenuri de marfă s-au ciocnit în zona localității Fetești. Circulația feroviară a fost grav afectate, iar trenurile au fost deviate.
În jurul orei 11:00, CFR anunța că circulația trenurilor de călători de pe ruta București – Constanța a fost reluată, dar pe porțiunea Ovidiu – Fetești – Bărăganu, garnitirile circulau tractate.
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a intervenit, joi dimineață, la Antena 3, și, întrebat de ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la trenul în care se aflau copii care se întorceau din tabără, de la Costinești, a spus că nu el trebuie întrebat despre acest lucru.
„De ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste linie (…) Încercați, totuși, să vorbiți cu responsabilii, cei care se ocupă de circulație. (…) Cred că e impropriu să spuneți că au stat abandonați (…), încercați să găsiți transbordare pentru 1.000 de călători la 1 noaptea”, a spus Vizante.
Reacția ministrului Transporturilor nu a întârziat să apară.
„Din primele informaţii pe care le avem de la faţa locului, sistemul de siguranţă automat care ar fi trebuit să frâneze trenul nu era funcţional. Ancheta o să spună de ce, o să primim chiar o primă informare chiar în cursul zilei de astăzi. Lucrurile nu erau în regulă nici cu mecanicul de locomotivă. Din ce am înţeles, da (ar fi adormit – n.r.), dar o să stabilească ancheta. Înţeleg că era şi sub influenţa alcoolului”.