Prima pagină » Actualitate » Scandal provocat de o companie în Timișoara, după ce a adaptat pentru România mesajul unei reclame din Germania. Ce au putut să citească localnicii pe un panou stradal

Scandal provocat de o companie în Timișoara, după ce a adaptat pentru România mesajul unei reclame din Germania. Ce au putut să citească localnicii pe un panou stradal

Scandal provocat de o companie în Timișoara, după ce a adaptat pentru România mesajul unei reclame din Germania. Ce au putut să citească localnicii pe un panou stradal

O companie a amplasat un panou publicitar în centrul Timișoarei, care a provocat un adevărat scandal printre localnici. „Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu” – este sloganul care a scandalizat mai mulți localnici.

A curs un val de mesaje pe rețelele de socializare Reddit și Facebook, după ce zeci de persoane s-au considerat insultate de mesajul folosit, relatează G4Media.ro. Iată câteva dintre ele:

  • ”Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuți. Ajung să scrie unii pentru alții, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decență şi cei 7 ani de-acasă. Sper să folosească situația asta ca să învețe o lecție de respect simplu”
  • ”Eu interpretez exotic în sensul de tărâm bananier și cam asta e și subînțelesul reclamei. Un fel de Untermensch, ca să facem aluzie și la stăpânirea Vitesco-ului”.
  • ”Deja e a 3-a oară când văd undeva imaginea asta. Dacă un panou de pe stradă a ajuns în online, s-a viralizat și a creat vâlvă… Înseamnă că marketingul e genial”

FOTO – G4Media.ro / Facebook

În apărarea lor, reprezentanții companiei Vitesco Technologies (inițiatorii mesajului publicitar) susțin că reclama a fost inspirată dintr-o campanie folosită în Germania, de aceeași companie.

„Reclama asta face parte dintr-o serie de 7 variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veți regăsi «bavarians» («bavarezi»-n.r.), în cea postată în Timișoara am ales moldovenii, în cea din Iași oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu bănățenii. Am ales să punctăm locațiile noastre din fiecare regiune și oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veți regăsi și în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenți cu care lucrăm și vom lucra. Sunt moldoveancă și mândră de originea mea”, a explicat pe Reddit Alina Bratu, manager de comunicare și branding în cadrul Vitesco.

Ulterior, compania a anunțat că va retrage afișajul după scandalul iscat în jurul mesajului respectiv.

„Nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură. Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi și compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale. Regretăm dacă cineva s-a simțit ofensat. Afișul va fi dat jos în următoarele zile”, a anunțat compania.

Vitesco Technologies este o societate germană cu sediul în Regensburg, parte a grupului de firme Continental, până în 2019, când s-a numit Continental Powertrain. Compania are aproximativ 40.000 de angajați, potrivit sursei citate.


CITEȘTE ȘI: