Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat joi, în cadrul unei conferințe susținute după ședința de Guvern, că „nu vor exista niciun fel de restricții” pentru cei nevaccinați împotriva Covid-19, dar vor exista unele avantaje pentru cei vaccinați, fără a detalia care ar putea fi acestea. Spusele oficialului vin în contextul necesității stabilirii strategiei de care România are nevoie pentru deschiderea noului an școlar.
„Nu vor fi restricții pentru cei nevaccinați, niciun fel de restricții, însă vor fi avantaje pentru cei vaccinați. Toate ipotezele nu dezavantajează persoanele nevaccinate, indiferent că vorbim de elevi sau de cadre didactice, dar in mod firesc cei vaccinați vom vedea ce avantaje au cei vaccinați în aceste scenarii”, a afirmat
Cîmpeanu.
Chestionat pe tema avantajelor la care face referire,
Cîmpeanu a menționat ipoteza lansată deja, ca elevii vaccinați să aibă posibilitatea de a merge fizic la școală atunci când apare un caz confirmat de COVID-19 în clasă.
Un alt avantaj: „Acolo unde sunt clase cu dimensiunea de până la 10 persoane, există astfel de situații, în cazul în care toți sunt vaccinați, ar putea să se renunțe la obligativitatea purtării măștii de protecție.”
Întrebat despre faptul că PSD a cerut să se renunțe la ipoteza menționată, Cîmpeanu a răspuns: „În nicio ipoteză nu vom dezavantaja persoanele nevaccinate, vor fi valabile cel puțin condițiile de până acum, drepturile de până acum. În plus, este normal să ne gândim la stimularea celor care înțeleg importanța nevaccinării. Nu este vorba de trimiterea în online a celor nevaccinați, până acum erau trimiși toți oricum în online la apariția unui caz”.
Mâine la Guvern, începând cu 10:00, va avea loc o discuție convocată de către prim-ministrul României la care vor participa ministrul Sănătății și ministrul Educației, reprezentantul Comitetului Național pentru Situații de Urgență, reprezentantul Comitetului Național pentru Vaccinare, reprezentantul INSP și un reprezentant al Administrației Prezidențiale. În această întâlnire vor fi discutate toate ipotezele de lucru, a anunțat Cîmpeanu.
Potrivit acestuia, există propuneri de creștere a pragului ratei de infectare până la care școlile să rămână deschise, față de cele de anul trecut, când au existat praguri de 1%, 3% și 6%, în diferite scenarii.
„Până acum, știți foarte bine că erau scenariile deja cunoscute, școlile rămâneau deschise până când localitatea atingea pragul de 1 la mie rată de infectare. Există propunerea de ridicarea acestui nivel până la care școlile rămân în totalitate deschise”, a afirmat el.
„Atunci când se va depăși acest prag vom vedea ce măsuri trebuie luate”, a adăugat el, referindu-se la pragul de la care nu se va putea merge la școală fizic, prag al ratei de infectare ce urmează să fie stabilit vineri într-o întâlnire la guvern la care vor participa și Raed Arafat, INSP și colonelul Valeriu Gheorghiță.
Cîmpeanu a amintit că în prezent sunt circa 30.000 de copii de 12-15 ani, adică 4% din această categorie de vârstă, și 145.000 de tineri 16-19 ani, o pondere de 20% din această categorie de vârstă.
„Ambele situații sunt sub media națională. Totuși, personalul din învățământ este vaccinat în proporție de peste 60%”, a spus ministrul.
Testarea periodică
„Testarea periodică poate fi făcută într-un singur fel – cu teste PCR. Nici in acest moment testele noninvazive nu sunt omologate în România. Dacă este vorba de rate de infectare ridicate, peste acel prag, atunci presupun că vor fi necesare măsuri suplimentare de protecție, printre care poate fi și testarea periodică a celor nevaccinați. Din ceea ce știți de fapt, nu cadrul legal a împiedicat folosirea testelor în școli. Au fost peste un milion de teste și au fost folosite doar 2%. Nu au fost folosite pentru că nu a existat acordul părinților.”
„Stocul disponibil de teste pentru școli este de aproape 250.000, circa 5000 de teste în fiecare județ, în măsura in care se epuizează exista disponibilitatea guvernului sa fie suplimentat. Testarea se va face nu numai cu acestea, ci și de către DSP.
Sorry, there are no polls available at the moment.