Vânzările în magazine au scăzut în ultimele două luni. Magazinele continuă să fie puternic afectate de pandemia de COVID-19, restricțiile impuse de autorități lovind în volumele de vânzări. Mai puțini consumatori decât de obicei au dus la „griparea” unui motor important al creșterii economiei, arată analistul Gândul Petrișor Peiu, în Top 5 evenimente economice ale săptămânii 4 – 10 decembrie 2021.
România se află printre statele membre UE în care se înregistrează un declin al vânzărilor cu amănuntul.
Volumul vânzărilor cu amănuntul a scăzut în octombrie 2021, față de septembrie cu 0,4%, după ce în septembrie am avut o scădere de 0,6% față de nivelul din august. Această scădere a unui sector altădată campion la creșteri se datorează, în primul rând, introducerii de restricții privind accesul la magazinele nealimentare.
Tendința de scădere din România contrastează cu cea de creștere ușoară, remarcată la nivelul Uniunii Europene. Cea mai importantă creștere a avut loc în Slovenia (+13%), iar cea mai mare scădere, în Letonia (-5,4%). În Polonia a fost o creștere de 1,6%, iar în Ungaria, una modestă, de doar 0,3%.