2021 a fost un an prielnic pentru schimbările profesionale, cu aproximativ 30.000 de joburi noi şi peste 1.000.000 de aplicări în fiecare lună pe eJobs.ro. Cea mai căutată slujbă a fost cea de inginer, cu circa 178.000 de căutări pe siteul eJobs. Pe locul 2 în topul căutărilor se află cuvintele „acasă” „remote” şi „work-from-home”, acestea fiind căutate, în total, de aproximativ 131.000 de ori.
Interesul candidaţilor este mai mare decât oferta de locuri de muncă pusă la dispoziţie de angajatori, în ciuda faptului că procentul de joburi remote publicate pe eJobs a crescut de la 1,3% în 2019 la 6,3% în 2021.
A treia cea mai căutată sintagmă pe eJobs.ro a fost „part-time”, cu circa 98.000 de căutări.
„Ultimul an şi jumătate a marcat atingerea unor recorduri atât în ceea ce priveşte numărul de joburi care oferă posibilitatea de a lucra de acasă, cât şi interesul candidaţilor pentru acestea. Deşi o mare parte dintre angajatori doresc să-şi aducă echipele la birou, nevoia candidaţilor/angajaţilor de flexibilitate devine din ce în ce mai stringentă. Chiar şi în condiţiile revenirii la birou însă, cei care-şi doresc să lucreze de acasă vor avea în continuare deschisă această posibilitate în cele mai multe companii”, explică Bogdan Badea, CEO eJobs România, liderul pieţei de recrutare din România.
În plus, și joburile de contabil şi economist au fost foarte populare anul acesta în căutările candidaţilor pe eJobs.ro. Interesul lor pentru joburile din urmă se poate constata şi la nivel de aplicări, căci domeniul financiar-bancar se află anul acesta în topul domeniilor care au primit şi cele mai multe candidaturi. Candidaţii au aplicat în 2021 la joburi din acest sector de peste 1,2 milioane de ori.
„2021 a fost anul în care candidaţii au avut mai mult curaj să facă schimbări în carieră, dar şi anul în care au înţeles mai bine cum arată locul de muncă ideal pentru ei. Având în vedere traiectoria mai clară pe care o au în faţă acum, anul viitor lupta pentru candidaţi se va intensifica şi mai mult. Iar cei din urmă nu vor accepta să facă prea multe compromisuri când vine vorba de angajare. Din aceste motive, ne aşteptăm să vedem rate de fluctuaţie tot mai ridicate în companii şi eforturi tot mai mari din partea acestora pe zona de atragere de talente, dar şi proiecte de employer branding şi programe de retenţie tot mai elaborate”, mai spune Bogdan Badea.
În acelaşi timp, au fost şi candidaţi care nu au fost foarte hotărâţi în privinţa traseului lor profesional: 6.291 dintre căutările din acest an au fost pentru cuvântul „muncă”, 3.756 pentru „birou” şi 1.023 pentru „job”. Pe de altă parte însă, câţiva candidaţi au ştiut foarte bine ceea ce-şi doresc: 2.662 dintre căutări au fost pentru „şef”.