Ultimul accident de la Barajul Ciurel, în care a murit Andrei Thutat, un student eminent la Regie, premiat la festivaluri internaționale de film, a atras din nou atenția asupra pericolelor din ”curba morții” aflată la intrarea pe pod, care a produs deja mai multe victime. Șoferii care intră în curbă cu viteză mai mare de 40 de kilometri la oră, mai ales dacă drumul este umed sau acoperit cu zăpadă ori polei, riscă să ajungă de pe pod direct în râul Dâmbovița.
Așa s-a întâmplat și în cazul lui Andrei Thutat Ungur, care venea dinspre Crângași și a intrat în curba de la intrarea pe pod cu o viteză mai mare de 40 de kilometri pe oră. Viteza prea mare într-o curbă atât de periculoasă, dar și o clipă de neatenție i-au oprit lui Andrei visul de a face filme. La o lună după ce împlinise 34 de ani, Andrei Thutat a plonjat cu mașina în râul Dâmbovița.
Reprezentanții Brigăzii Rutiere București au explicat pentru Gândul cum s-a petrecut acest accident grav.
Din cercetarea la fața locului s-a constatat că șoferul, care venea dinspre Crângași și se deplasa spre Lujerului, a intrat în curba de la baraj cu o viteză peste cea recomandată în zonă, de 40 de kilometri la oră, și a pierdut controlul asupra direcției de mers.
„A lovit bordura și glisiera din partea dreaptă a drumului public, a fost proiectat apoi în bordura din stânga care desparte partea carosabilă de terasamentul liniilor de tramvai, ulterior a fost reproiectat în glisiera din partea dreaptă, a părăsit partea carosabilă și a plonjat cu autovehiculul în albia râului Dambovița, antrenând totodată o parte a gardului de protecție al pasajului, autovehiculul rămânând imobilizat pe plafon, sub luciul de apă”, au precizat reprezentanții Brigăzii Rutiere din București, pentru Gândul.
Potrivit sursei citate, acestea sunt concluzii din primele cercetări, iar în cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, cercetările fiind continuate de Brigada Rutieră, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 6 București.
Oficiali de la Brigada Rutieră București spun că această curbă este semnalizată corespunzător și că limita de viteză acolo este de 40 de kilometri pe oră.
„Cu privire la semnalizarea rutieră facem precizarea că pe Șoseaua Virtuții, în zona Podului Ciurel sunt instalate indicatoare rutiere de avertizare, respectiv indicator drum lunecos, indicator curbă la stânga și indicator pentru limitare de viteză la 40 km/h, precum și panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase”, a precizat Brigada Rutieră.
În urma accidentului de duminică, parapetele și o parte a gardului de lângă baraj au fost rupte. Angajații de la Administrația Străzilor au prins la loc glisierele în câteva puncte de sudură și le-au fixat în beton cu câțiva stâlpișori.
Gândul a arătat cum a rămas după accident Podul Ciurel, cu o zonă marcată cu garduri mobile, peste care este o bandă galbenă de la Poliția Locală. Practic, locul este acum un hău care duce direct în apă.
Tânărul de 34 de ani care a murit duminică după ce a plonjat cu mașina în apa de la baraj este Andrei Thutat Ungur, student la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L. Caragiale” (UNATC).
Salvatorii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) București au încercat să îl resusciteze pe Andrei Thutat timp de 45 de minute, apoi l-au transportat la spital, însă medicii nu i-au mai putut salva viața.