VIDEO | Lista „neagră” a podurilor din București care au grad de siguranță „nesatisfăcător”. Mai este doar un pas până la gradul cinci, când stau să cadă. „Trebuie intervenit de urgență”

Publicat: 03/01/2022, 15:00
Actualizat: 03/01/2022, 15:02

Mai multe poduri din București au fost expertizate în anul 2017 și a reieșit că au un risc seismic grad patru, adică „nesatisfăcător”. În ciuda faptului că în concluziile expertizelor de acum aproape cinci ani se recomandă consolidarea podurilor, nimeni nu a făcut nimic până în prezent pentru reabilitarea construcțiilor, care, în acest moment prezintă un pericol major pentru siguranța cetățenilor.

Potrivit unor expertize făcute de Primăria Capitalei în anul 2017, mai multe poduri din București au un grad „nesatisfăcător” în ceea e privește siguranța și au nevoie de consolidare și reabilitare.

Este vorba de majoritatea podurilor care traversează râul Dâmbovița:

  • Pod Ciurel, din beton precomprimat, construit în anul 1986, grad nesatisfăcător. Peste această construcție trece tramvaiul 41;
  • Pod Eroilor, din beton armat, construit în anul 1986, grad nesatisfăcător;
  • Pod Opera, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 30 de metri, grad nesatisfăcător;
  • Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, are o lungime de 21 de metri și grad nesatisfăcător.
  • Planșeul Unirii, construit în anul 1935, pe sub care trece râul Dâmbovița. Grad nesatisfăcător;
  • Pe lângă podurile de peste Dâmbovița, o altă construcție se prezintă foarte prost: Pasajul Unirii, construit între anii 1986 -1987, din beton armat, cu o lungime de 789 de metri. Are un grad nesatisfăcător.

Toate aceste construcții ar trebui reabilitate de Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor București (ASB).

Actualul director de la ASB spune că totul depinde de bugetul alocat instituției pe care o conduce.

Director Administrația Străzilor: „Sper eu ca în 2022 să ne apucăm de lucrări la un pod, două”

„Sunt în față cu situația acestor poduri și ne gândim ce putem să facem în 2022, în funcție de buget. Aceste expertize trebuie actualizate. Sper eu ca în 2022 să ne apucăm de lucrări la un pod, două. Dar mă repet, în funcție de bugetul alocat vom vedea. Chiar vrem să facem lucruri, dar e important ce bani avem. Apoi, în funcție de expertize, decidem cu care începem”, a declarat Marian Bârgău pentru Gândul.

Marius Coaje, fost consilier al primarului general, în mandatul Gabrielei Firea, a explicat pentru Gândul ce înseamnă „grad nesatisfăcător” la un pod.

„În București, majoritatea podurilor au gradele 3 și 4 de risc seismic, 4 fiind nesatisfăcător. Toate concluziile din expertizele tehnice pe care noi le-am făcut sunt de reabilitare și consolidare. La poduri și pasaje, peste nesatisfăcător urmează gradul cinci, adică podurile trebuie închise urgent, pentru că stau să cadă.

La poduri și pasaje este invers decât la clădri. La blocuri, gradele sunt de la unu la patru, unu fiind cel mai grav”, explică Marius Coaje.

Marius Coaje: „Ce se întâmplă azi în București, cu această lipsă de acțiune a primarului, va conduce la consecințe grave asupra cetățenilor”

Fostul consilier acuză actuala conducere de la Primăria Capitalei de „lispă de acțiune”.

„Ce se întâmplă azi în București, cu această lipsă de acțiune a primarului, va conduce la consecințe grave asupra cetățenilor. Aceste clădiri și poduri nu mai pot aștepta la nesfârșit, să ne plângem că nu sunt bani, sau că moștenirea e grea. Trebuie intervenit de urgență. Soluții există, se poate lucra la ele cu circulația închisă parțial”, este de părere Marius Coaje.

Dintre toate podurile de peste Dâmbovița, cel de la „Ciurel” prezintă cel mai mare pericol, mai ales din cauza faptului că este traversat de linia de tramvai 41. Practic, podul suportă zilnic, la fiecare 3-4 minute, șocurile de zeci de tone ale tramvaielor.

De altfel, starea de degradare a podului de la Ciurel se poate vedea cu ochiul liber. Administrația Străzilor nu a reușit de ani de zile să shimbe nici măcar balustrada construcției, gard care a fost rupt recent în urma unui accident. Practic, balustrada se mai ținea în câteva „fire” de rugină.

Planșeul de la Unirii, pericol public

O altă construcție extrem de complexă, dar care se prezintă foarte prost, este Planșeul de la Unirii. Despre situația de aici, Gândul a relatat anul trecut în premieră.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița, este în prezent într-o stare de degradare foarte mare. Potrivit specialiștilor în construcții, care au verificat planșeul, acesta se poate prăbuși în cazul unui seism de intensitate medie, iar problema uriașă este că pe sub Dâmbovița (și pe sub planșeu) se află pasajul de la metrou, dintre Unirii 1 și Unirii 2. Pe de altă parte, pe deasupra planșeului este organizată circulația rutieră din Piața Unirii. Practic, la această structură trebuie să se intervină de urgență, pentru a se evita o tragedie.

Cei de la Administrația Străzilor precizau, pentru Gândul, în martie anul trecut, că se caută soluții pentru acest planșeu. Suntem în ianurie 2022, iar cei de la ASB încă mai caută soluții…

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
FOTO. Imagini incendiare în costum de baie cu una dintre cele mai frumoase femei din...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Poliţia Română a dublat numărul de locuri scoase la concurs. 13.000 de posturi sunt neocupate
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
Un infractor a reușit să se dea drept polițist timp de un an și jumătate....
Știrea momentului în România! Ion Iliescu la 94 de ani a...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Anunț pentru românii care au contract cu DIGI. Nu mai pot alege după 8 septembrie
Bicarbonatul de sodiu înlătură mirosurile neplăcute din șifonier
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Câți prieteni are Anamaria Prodan. Ce spune despre oamenii care au dezamăgit-o. “Cel care e...
Misterul scufundării superiahtului miliardarilor, investigat de anchetatori. Ce ipoteze se iau în calcul
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
De ce pisicile zgârie mobila din casă?