Liderul sindicatului reprezentantiv al STB, Vasile Petrariu, a declarat, joi, că un șofer de autobuz nu încasează mai mult de 3.500 de lei în mână, lunar. Surse STB spun însă că există și salarii nete care depășesc 5.000 de lei (cu sporuri).
„Am auzit și eu de la colegi că acest domn director general, aşa cum a făcut şi în 2010, a spus că salariile sunt foarte mari la STB. Salariul unui conducător de vehicule este în jur de 4.200 de lei. În condiţiile în care el lucrează sâmbetele, duminicile, sărbători legale, ore suplimentare, el nu ia mai mult de 3.000 – 3.500 de lei net. Asta înseamnă, cu 40%, în jur de 5.000-6.000 de lei brut. Dacă ăsta este un salariu foarte mare, în condiţiile în care omul ăla nu are liber, se scoală la 3.00 dimineaţa şi ajunge acasă la 3-4, după amiază, atunci înseamnă că aşa o fi”, a declarat, joi, Vasile Petrariu.
Liderul de sindicat a mai precizat că angajații TPBI (Tansport Public București Ilfov), instituția care coordonează activitatea STB, ar avea salarii mult mai mari.
„Salariile la TPBI, eu vă spun nişte informaţii de acum doi ani, sunt de 5.000 de lei. Un director general de la TPBI avea până la maxim 30.000 de lei. Un şef de serviciu la STB are maximum 7.000 de lei salariul, iar la TPBI are peste 10.000 de lei. Un şef de birou, de asemenea, are, aici, în jur de 6.000 de lei. Acolo, are până în 10.000 de lei. De ce? Noi suntem prestatori şi ei sunt cei care ne coordonează şi ei au salariile triple faţă de noi. Mai mult, media veniturilor brute recunoscute de cei de acolo este peste 9.600 de lei”, a mai declarat Vasile Petrariu.
Pe de altă parte, surse din STB au precizat pentru Gândul că majoritatea salariilor nete ale șoferilor sunt de aproximativ 4.000 de lei în mână, însă, sunt și salarii care depășesc 5.000 de lei, dar în această sumă intră și sporurile, precum cele de dificultate, de noapte, chemare din libere sau weekend-uri lucrate.
Vasile Petrariu a mai declarat joi că șoferii din transportul public de suprafață vor reveni la muncă doar după ce directorul general al Societății, Adrian Criț, va fi demis.
„Și primarul general este adeptul a ceea ce spunea directorul general, că ar vrea să desființeze organizația sindicală. Așa ceva, vreau să cred că este imposibil.
La negocieri, fără mine, deocamdată, nu va merge nimeni din partea sindicatului (…)
Acest conflict poate fi rezolvat instant dacă cei care l-au pus director general, adică cei de la PNL, își asumă această răspundere și îl demit” a declarat joi Vasile Petrariu, șeful Sindicatului Transportatorilor din București.