Capacitatea de a identifica numărul potrivit într-un șir dat ține ce gândirea logică și este dovada unei inteligențe matematice ridicate.
Cercetările privind determinarea IQ s-au dezvoltat exponențial în ultimele decenii. Vechile teste au fost revizuite și completate, dezvoltate și particularizate pe segmente de vârstă și tipuri de inteligență investigate, iar efectul a fost o adevărată explozie de metode standardizate pentru măsurarea IQ. Testele continuă să servească scopului inițial, diagnosticarea unor probleme mintale, dar societatea a continuat să le găsească nenumărate alte utilizări: consilierea școlară și profesională sau recrutarea de personal, potritvit Mensa România, societate care a fost fondată în Oxford, Marea Britanie, în 1946, cu scopul de a identifica și pune în legătură oameni cu un coeficient foarte înalt de inteligență.
Termenul coeficient de inteligență – IQ, „Intelligenzquotient”, a inventat de psihologul german Wilhelm Stern. Ulterior, profesorului la Universitatea Harvard Dr. Howard Gardner a dezvoltat teoria inteligenţelor multiple, printre care se numără inteligența logico-matematică.
Astfel, inteligenţa matematică este, conform teoriei profesorului Howard Gardner, inteligenţa cifrelor, este gândirea logică, ordonată a fizicienilor şi matematicienilor. Cel care are o astfel de inteligenţă învaţă cel mai usor atunci când i se prezintă cifre, când lucrurile au logică, se descurcă foarte bine cu simboluri şi reprezentări grafice, potrivit specialiștilor în psihoterapie.
Astfel, unele tipuri de teste pentru determinarea coeficientului de inteligență (IQ) includ și întrebări care vizează capacitatea persoanei chestionate de a identifica numărul corect într-o înșiruire logică.
De exemplu, se dă „ecuația”: Care este numărul următor corect: : 2, 4, 8 sau 19?
Rezolvarea de poate vedea în imaginea următoare: