Clotilde Armand, edilul Sectorului 1 al Capitalei, nu se dezminte. După ce a considerat facultativă respectarea regulamentelor europene de salubritate și poluare, propune acum mărirea impozitului auto pentru persoane fizice și juridice, ceea ce îi va face pe locuitorii sectorului să introducă, adânc, mâna în buzunare.
Într-o perioadă de criză prelungită – după pandemia de coronavirus și în contextul războiului din Ucraina -, Clotilde Armand calculează încasările la bugetul de stat care ar fi înregistrate în urma transpunerii în realitate a acestui demers, însă – pe de altă parte – menține paradoxul conform căruia salubritatea la nivelul Sectorului 1 poate funcționa la 50%.
GÂNDUL prezintă, ÎN EXCUSIVITATE, planul primarului Sectorului 1, totul debutând chiar la începutul anului 2022, atunci când din primăria coordonată de Clotilde Armand a fost transmisă o adresă cel puțin interesantă.
Pe data de 14 ianuarie 2022, Clotilde Armand a transmis o adresă către Primăria Generală a Municipiului București, documentul conținând ”propunerile cu privire la nivelul impozitelor și taxelor locale pentru anul 2023”.
În răspunsul transmis, Clotilde Armand că ”sursa cea mai importantă de venituri proprii pentru administrația locală din România” o reprezintă impozitele și taxele locale, numai că ”resursele sunt limitate”, ceea ce înseamnă că nu ar fi atât de ușor să faci o ”politică fiscală” adecvată.
În adresa respectivă, Clotilde Armand enumeră și de ce este necesar ca impozitul pe mijloacele de transport pe anul 2023 să fie modificat față de 2022, fiind eliminate – de-a lungul timpului – unele prevederi ”care aduceau o echilibrare a sarcinii fiscale”. Concluzia ar fi aceea că veniturile bugetare ”au fost constant afectate”, iar mărirea impozitului auto este nu poat fi evitată, transmite Clotilde Armand.
Sectorul 1 al Capitalei a ”strălucit”, în timpul mandatului Clotildei Armand, la capitolul ”poluare” și ”salubritate”. Șobolani, gunoaie, scandaluri, acuzații repetate, totul s-a transformat într-un adevărat coșmar pentru locuitorii cărora edilul-șef al sectorului le dorește un aer mai puțin poluat.
”Referitor la necesitatea modificării impozitului pe mijloacele de transport pentru anul 2023, față de nivelul aplicabil î anul 2023, considerăm că argumentul principal constă în contribuția la un viitor mai curat la nivelul Minicipiului București, prin încurajarea reducerii emisiilor de carbon. (…)
Scopul majorării impozitului pentru autoturismele non electrice este acela al încurajării contribuabililor de a achiziționa autoturisme electrice/hybrid care sunt scutite de plata impozitului”, se menționează în adresa transmis de Clotilde Armand către Primăria Capitalei.
Concret, primarul Sectorului 1 consideră că dacă dorești să nu ai griji financiare legate de impozit, atunci trebuie să faci ”marea schimbare” și să îți achiziționezi un autoturism electric sau unul hybrid.
În încheierea acestei adrese transmisă de la Primăria Sectorului 1 la Primăria Generală a Municipiului București, Clotilde Armand precizează și procentul de 30% cu care ar trebui majorat impozitul pe autoturisme – atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice – în anul 2023.
”Pentru echilibrarea bugetului de impozite și taxe locale și asigurarea resurselor financiare necesare finanțării activităților stabilite în competența Consiliului Local al Sectorului 1, propunem stabilirea următoarelor.
Impact financiar:
Citește și: