Vechimea în muncă este unul dintre cei mai importanți factori atunci când este vorba despre obținerea pensiei de stat.
Mai exact, pentru a ieși la pensie, avem nevoie de o anumită vechime (stagiul complet de cotizare), precum și să fim la vârsta de pensionare, informează legislatiamuncii.manager.ro.
Și pentru că din ce în ce mai mulți români conștientizează că trebuie să își verifice vechimea în muncă, autoritățile au decis ca aceasta să poată fi verificată online.
Cu toate acestea, tot este nevoie să facem un drum la Casa de Pensii pentru acest lucru.
Pentru a afla ce vechime aveți, trebuie mai întâi să aveți un cont online pe site-ul Casei Naționale de Pensii.
Pentru a vă face un cont, trebuie să completați un formular cu datele personale (nume, prenume, CNP, adresa de e-mail, adresa, actul de identitate).
Ulterior, trebuie să printați formularul, pe care va trebui să îl semnați olograf.
După ce ați semnat documentul, va trebui să faceți un drum până la casa teritorială de pensii. Acolo veți merge cu formularul semnat și actul de identitate.
Cererea va fi procesată de casa de pensii și, după aprobare, veți primi datele de acces (numele de utilizator și parola) pe adresa de e-mail specificată în formular.
Odată primite datele, vă veți putea autentifica pe site-ul CNPP. După autentificare, în meniul din stânga a paginii, trebuie să accesați butonul „Datele mele din sistemul public de pensii”.
De acolo, veți putea genera rapoarte pe diverse perioade, inclusiv rapoarte lunare începând cu luna aprilie a anului 2001.
Persoanele care vor să verifice vechimea în muncă dinainte de aprilie 2001 vor trebui să acceseze secțiunea „Informații din carnetul de muncă”, acolo unde vor trebui, ulterior, să genereze un nou raport actualizat.
După generarea rapoartelor pentru perioadele dorite, acestea vor apărea în contul dumneavoastră, dar va fi nevoie să așteptați 15 minute pentru ca ele să fie disponibile.