Philip Morris International este lider mondial în fabricarea de produse din tutun și produse cu risc redus. În 1993, Philip Morris International a înființat prima filială în România, iar în 1997 a demarat construcția unei fabrici de produse din tutun în Otopeni. În ultimii ani, compania a avut o creștere fulminantă.
„România este în centrul strategiei Philip Morris International pentru construirea unui viitor fără fum. Se dovedește asta și dacă ne uităm la cifrele care ne arată investițiile. PMI a investit în ultimii ani sute de milioane de dolari în fabrica de la Otopeni. Practic, avem în față una dintre cele mai importante investiții făcute aici, în România” a precizat Emma Zeicescu, director de comunicare Philip Morris România.
„Noi credem că fumătorii merită o soluție pragmatică și soluții care să-i îndepărteze de țigări. Astăzi, aceste soluții există. Foarte multă lume nu este încă la curent cu faptul că ceea ce este cu adevărat nociv în fumul de țigară, cele aproape 100 de substanțe toxice și potențial toxice care sunt legate de bolile legate de fumat, nu sunt acolo din cauza tutunului și nu au neapărat legătură cu nicotina. Aceste substanțe sunt formate în urma arderii tutunului. Asta înseamnă că, dacă putem elimina arderea așa cum o facem în produsele din tutun încălzit sau în produsele cum sunt țigările electronice, reușim să reducem foarte mult cantitatea acestor substanțe, extrem de mult, și prin urmare și nocivitatea acestora în consum”, a spus Dragoș Bucurenci, director External Affairs Philip Morris România.
Începând din 2017, PMI a investit peste 500 de milioane de dolari în transformarea fabricii de la Otopeni într-o unitate de producție a produselor cu risc redus, investiție ce va fi suplimentată cu încă 100 de milioane de dolari în 2022.
Investiția semnificativă din perioada 2017-2021 a condus, printre altele, la creșterea de peste 7 ori a valorii bunurilor exportate în anul 2021, comparativ cu 2016.
„Impactul Philip Morris International în România este unul remarcabil. Impactul total al activității economice desfășurate, adică impactul direct, indirect și indus, a fost estimat la 4,4 miliarde de lei. Așadar, aproape un miliard de dolari. Am stabilit, de asemenea, că pe piața industriei bunurilor de larg consum suntem al doilea cel mai mare jucător, după cifra de afaceri de 3,43 de miliarde și că vânzările produselor noastre numai în anul 2020 au generat accize de 1, 9 miliarde și TVA de 0,6. Dacă facem aici o adunare, vedem că am virat statului taxe, accize și TVA de 2,5 miliarde, dintr-o cifră de afaceri de 3,4 miliarde” a precizat Dragoș Bucurenci.
Productivitatea muncii în cadrul PMI a fost, în medie, de 3,5 ori mai mare decât productivitatea la nivelul economiei pe parcursul perioadei 2016-2020. Per total, efectul total generat de PMI în privința ocupării forței de muncă, incluzând efectele indirecte și induse, este mult mai mare, ajungând la un nivel estimat de aproape 3.000 de locuri de muncă în anul 2020.